20100517

En lugn planering....

Jodå, Alexander lämnades hos sin pappa i fredags.
Så nu har han fått öppna fler spännande paket ;)
Och vi andra som varit kvar här hemma, har haft en mysig helg med mycket helgmys.
Men vi är fortfarande sjuka!
Nu är det Simon tur....igen. Natten har varit såååå lång för hans del.
Feber, hosta och utslagenhet är läget för tillfället.
Men varken Izabell eller Philip är riktigt braiga ännu.
Barnen har tappat aptiten och är ganska så slöa.....om man får lov att kalla sina barn slöa?
Så vi kommer att ha en ganska så lugn vecka den här veckan.
Vi får nog ta dagarna som de kommer, och hoppas på att den här knasiga hostan/vårförkylningen snart drar iväg härifrån.

Och tur är det, att jag inte har ett jobb att ringa och sjukskriva mig ifrån.....
...för nu börjar det bli en faslig massa sjukdagar för mamman minsann.
Men att ta det lugnt och inte göra så mycket alls.......ja det innebär att böcker som man läser, snabbt blir urlästa :)
Men i mitt senaste bokval, så kan det ju även hända att det berodde på att det var en sjukt bra bok jag hade valt & som gjorde att den blev utläst så snabbt!
Den fångade mig ifrån första stund och varje stunds som erbjöds, ja den tog jag till att läsa sida efter sida.

Så jag kan alltså varmt rekommendera den här boken!

Nu följer ju bara problemet att leta upp en ny bok som jag ännu inte har läst och som är minst lika spännande........så åter till mitt lilla bibliotek!

Trevlig Måndag önskar jag er alla!

7 kommentarer:

  1. Trist att fortfarande vara sjuka. Jag är inte heller helt återställd hostan har övergått till att komma ut ur näsan, skratt. Jag känner mig som när barnen var riktigt snoriga som små:)) Fast jag undviker förstår " 11 under näsan" skratt!! Bild behövs nog inte eftersom du antagligen vet hur det kan se ut, fniss.
    Vi har haft en mysig helg och nu längtar jag faktiskt efter en bra bok att läsa, har fint tipsat barnen/maken infört mors dag:))
    Kanske ska jag läsa Åsa Larssons...Hoppas du hittar någon lika bra. Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Hej hallå :)
    Trist med fortsatt sjuka barn :( här är vi inne på dag 18.
    "Fördelen" ;-) med sjuka barn är att det blir lite lugnare, mindre måsten och mera mys.
    Ha en bra måndag *kram* Åsa

    Bilder från dopet kommer... snart :)

    SvaraRadera
  3. Vad trist med sjuka barn. Lilly har ju varit sjuk och det har verkligen varit lugnt här. Fast hos dig blir det väl knappast så lugnt för du har ju så många solstrålar hemma^^

    ja, mitt stentips var väl kul?! Det var verkligen enkelt att göra och Lilly var självklart med ute och letade sten häromveckan. Det kan ju vara ett kul pyssel som du kan involvera barnen i? Låt dom hitta en sten var och måla den vettja. Då får du ju riktiga konstverk på uteplatsen^^

    ha en skön måndag och hoppas att solen skiner hos er!
    kramar^^

    SvaraRadera
  4. Det är som här oxå, feber och hostiga barn. Jag ska ju vab:a vår lille Philip fram till Juli ut så det är som du säger, det blir en hel del mammalediga dagar. Hoppas att ni kryar på er snart *kram*

    SvaraRadera
  5. Elin blir hemma från dagis även i morgon.
    Jag har börjat få ont i halsen :(
    I dag har vi typ gjort ingenting.
    Ha en fin fortsättning på måndagskvällen.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  6. Robert har också hosta. Det har han haft mer än en månad. Varför går det aldrig ÖVER??? Vi var hos doktorn idag, men han sa bara att det inte är nån big deal om han inte har feber eller andningsförändringar. Det är bara att vänta på att det går över. Jaha ja.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack Kick för dom orden. Här har vi andningsförändringar, så då borde vi nog uppsöka doktorn på studs!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails