20100830

Kylan knackar snart på dörren......

God morgon vardag!
En härligt slö helg har flaxat förbi.......OCH det blidde inget rådjurs kött =))
Ifs så var ju inte just det så märkligt, för när mannen & jägarkompis väl kommen hem ifrån jakten.....ja då visade det sig att dom hade varit ute på vildsvinsjakt.......
Men det blidde inte heller något vildsvinskött........men lika glad är jag för det, eftersom jag varken tycker om det ena eller det andra.
Ifs så har jag hört att vildsvinskött ska vara superb......men mina smaklökar är än så länge inte sugna på att testa.

Idag är det måndag och skolvecka igen!
Och eftersom det stod 4 plus på termometern nu på morgonen, så är det troligen den här veckan som får bli startveckan för att kolla igenom årets höst/vinter garderober.
Alltid spännande att se vad som finns att åstadkomma ifrån tidigare inköp, finns det nått nytt där inne i garderoben.....vad & vem kan ha någonting sen i våras och framför allt; vad får jag shoppa nytt detta året?!

Men det får bli ett senare projekt, för nu stundar det frukostar, lämning vid skolbuss och sen ska det hälsas på ute på Öppna........och det var ju ett tag sedan vi var där och rullade runt ibland leksaker och föräldrar.....så det blir ju toppen skoj!!

Trevlig Måndag på er alla =))

3 kommentarer:

  1. Ja nu är det höst!! Ska nog tidigarelägga mitt planerade Ullaredbesök och handla lite smått å gott. Bara hojta till om du vill hänga på. Ja, jag vet.. Men kan ju alltid fråga ;)

    SvaraRadera
  2. Hihi, jaa - det var längesedan, det var precis i samband med att Isabella föddes - hon har haft snuttefilten sedan dess och vill helst inte vara utan den när hon ska sova - det är hennes favorit :-) kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag struntar i vinterkläder i år ;-) Vi stannar inomhus och håller oss varma på så sätt :) Nej allvarligt, jag orkar inte, jag får ta tag i det en annan dag. För tillfället upptäcker jag dagligen att liten Elin har vuxit under sommaren, trots att hon fortfarande är mindre än en "normal" 4åring. Men, men... hon följer sin egen kurva och det är ju huvudsaken. Vldsvin är ju läskiga djur, ett sådant skulle jag inte vilja möta i skogen. Ha en bra fortsättning på måndagen *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails