20110108

Sista lördagen

God morgon Lördag!
Här är det regn,
TÖ i massor och en väldigt nöjd sambo ;)
Inte det minsta roligt....eller?!
Har faktiskt inget bra tycke på den frågan idag.
Tänker jag på alla blöta kläder som ska torka i lilla pytte huset,
ja men då vill jag ju ha mera snö och kallt ute.
MEN.....
Om jag tänker;
Tjock mamma, massor av snö, massor av skottning & eldning i pannan.....
Nja, då vill jag nog hellre ha vår.
MEN......
Jag tänker inte sjunka så lågt, så jag gnäller över detta.
Inte heller tänker jag gnälla över att knodden i magen,
inte bara har tagit över min kropp.......
den har även tagit över mina matvanor =(
Jag måste alltså numera TVINGA mig själv att andas OCH att äta mat!
MEN......
Inget ont som inte har nått gott med sig =)
Nu är det bara 8 veckor kvar tills knodden är beräknad att vara färdig.
OCH det är ju faktiskt super peppande och väldigt spännande!
OCH.....
Idag är det sista lördagen innan skolor och arbete drar igång......
Och den ska jag ta tillvara på!
Mest genom att städa/tvätta & baka.
Men även genom att ikväll åka iväg,
på sista julmatsbjudningen för denna julen.
Det blir nog en toppen avslutning på den här lördagen =)

5 kommentarer:

  1. Jo visst hade det funkat med vår.. Men med tanke på att det bara är januari och vintern långt ifrån över, så hade det varit bättre om snön fått ligga. Istället för att töa - bli blött - frysa på - isgata! Fattar dom inte det, dom som jublar över att det töar i början på januari?!

    8 veckor!! Det är snart! Nästan så JAG börjar längta nu =D

    Gött med julbord, vem är det som bjuder på det såhär sent? Hoppas det blir trevligt iaf!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror faktiskt att det är så att vi har placerat oss i fel lands ände syster yster ;)

    Men men, har vi tur så kommer det MERA snö!!

    Och om du längtar, så kan du ju bara ana HUR mycket jag längtar......men just nu längtar jag inte efter julmaten ikväll =(
    Idag är det Olas syster som står för kalaset.....Tror bestämt att jag bannemig ska göra "tabberas" på alla fat....så folk får lite att prata om ;))
    (även om jag får stå med mat upp i halsen)

    Kramkram!

    SvaraRadera
  3. Härligt med lördag mindre kul med slaskande och blaskande...Men jag säger som dig ; Här klagas inte.
    Huga däremot..med julmat menar jag =D

    Här blir det kyckling wok och en mindre matglad son ;/
    Men det uppvägs med X antal varmkorv på hockeyn i kväll som killarna ska iväg på. Ha en härlig lördag och så får vi njuta av att sportlovet snart anländer:)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Julmat i all ära men nu får det vara nog!! Höll på att skriva inte mer julmat i år, men hejdade mig eftersom jag kom på att det är ju i år det blir jul igen, okey om typ 12 månader men jag ska nog inte säga att jag i år inte tänker äta mer julmat ;-)
    8 veckor... det är både länge och nästan nu, det är ju jobbigast sista tiden, men belöningen kommer strax.
    Igår hade vi minus 3 och idag minus 12 (ute) så någon risk för tö har vi inte i Norrlands inland.
    Ha nu det bara så bäst Du kan *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Här har vi skippat julmaten för länge sedan, man tröttnar snabbt. Fast jag har iofs en kalkon i ugnen, räknas det? ;-)
    Ha en underbar lördag. Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails