20140731

På vårt frukostbord!

Idag vaknade jag till SOL igen!
Underbara härliga sol......
När man är hemma och har sommarlov med barnen, ja då får det ju gärna vara härligt väder precis varenda dag!
Fast, det förstås.....man får ju inte så många knop gjorda när värmen gassar och barnen ska plumsa i poolen precis hela dagarna ;)

Och då blir alla dom där tingen som bruka göras.....och alla dom där tingen som planerades att göras under sommaren......liksom lite på efterkälken.....
eller rättare sagt: Liggandes!

Men det kvittar just nu, för idag ska vi bra njuta!
Fast.....lite bakning måste man ju hinna med innan det är dags att entra trädgården......

Därför så kommer det idag, stå nygräddade tunnbröd på vårt frukostbord.
Favorit bröd för en del i familjen och då allra helst nygräddade så att smöret smälter när man brer dom......
Mums mums!!

4 kommentarer:

  1. Jag har försökt kommentera utan framgång från iPad & iPhone och NEJ helt lönlöst.
    Sitter nu vid stationär dator å plötsligt JAA det fungerar.

    Synd jag inte kan SMSa mig till Dig lagom till frukost, brödet ser mums ut :)

    Nu har val säsongen dragit igång å Jippi eller inte så kul :(
    Planen var djurpark på lördag men nu ska det vara valstuga i stället... bläää

    Kakan jag gjorde igår fungerar med vilka bär som helst, liksom med rabarber... fast om Du använder sura vinbär behövs mer socker.
    Öka allt 4 gånger till en långpanna.

    Nu ska jag luskamma Elin, det är löss i faten igen... jag döööör.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt det där, jag har ju oxå problem att kommentera med Iphonen ibland!
      Och ibland när jag skrivit långa rader.....ja då bara försvinner det i tomma intet.

      Hur som helst, du hade ju mer än gärna fått komma över på en sms frukost😉

      Och tack för KAK tipsen......får se vad som ska skapas idag, får övernattnings besök i eftermiddag :)

      Radera
  2. Kommenterade jag inte igår? Var tog den kommentaren vägen tro... Skumt.

    Skrev typ att jag skulle SMSa mig till Dig och äta frukost, brödet ser mums ut.

    Idag fryser jag, vi har det aningen kyligt.

    Jobbigt att P fortfarande har problem med mat/att äta, får Ni någon hjälp?

    Jag har nu sorterat lite bland Elins kläder,
    typ tre högar,
    kläder hon kan ha i skola,
    kläder som fungerar hemma, på ledig tid,
    kläder som måste prövas,
    Sedan har jag gjort en hög till Ronja, bl.a. fem MOLO tröjor,

    Ha en fin fredag, kram

    SvaraRadera
  3. Nu ser jag min och Din kommentar här på bloggen, fick uppdatera flerfaldigt för att se nån kommentar.

    Turister ger pengar till kommunen men de behöver väl inte vara vid just Er badsjö ;-)
    Utan Åsele Marknad skulle vi inte ha både ICA & COOP eftersom befolkningen är så få.

    Funderar på utflykt med Elin, kan ju inte mer än frysa eller hur ;-)

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails