20140903

Bokmalar

Dagens bokmal! Eller egentligen inte!

Jag saknar poäng, poäng som jag behöver för att äntligen kunna titulera mig som Undersköterska. 
JA, jag har i alla år arbetat som vårdbiträde.....men nu ska det bli ändring på just det.
Är dock en aningens motarbetad, utav ett gäng snoriga barn. Som har fått vara hemma ifrån skola/dagis idag oxå!
Jag hoppas att det har gjort susen, för i morgon behöver jag verkligen få läsa i lugn och ro.

Så till dagens "riktiga" bokmal.....eller bokmalar vid närmare eftertanke!
Veckans bokkasse "Smörsoppen" fylld med nya spännande böcker har landat i vårt hem!
En väldigt bra ide som verkligen har 
gått "hem" hos oss och hos många andra.
På dagis hänger det alltså X antal bokpåsar. Man väljer en påse, skriver upp barnets namn & lånar hem påsen i 14 dagar. 
Sen hänger man bara tillbaka den och väljer nästa påse. 
Initiativet har tagits pga att färre föräldrar läser böcker för sina barn!
Tragiskt tycker jag, som tycker att det är GÖR mysigt att läsa godnattsaga och få barnet att "varva" ner och ändå stimuleras innan läggning.
Men kanon att detta koncept har kommit fram, gynnar ju flera individer i många led! 

Ikväll står "Bror till Salu" på agendan.....får se vad brorsorna i familjen tycker om den!


4 kommentarer:

  1. Jag hoppas allt är okey, kram

    SvaraRadera
  2. Var håller Du hus, saknar Dig, kram

    SvaraRadera
  3. Återfanns även Mari Jungstedt i bokkassen från dagis?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Eftersom ALLA skolor i kommunen förutom den Elin går i är nerlagda kommer vi troligtvis få behålla skolan så länge vi är egen kommun, att bussa barn till annan kommun kostar för mycket för hemkommunen.
    Däremot verkar de inte tänka tillsätta avgående lärare... bättre slå ihop klasser och undervisa i dörröppning eller låta barn sitta på golvet.
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails