20101121

En braig lösning.

Jaha....här öser regnet ner!
Hela långa dagen har det hållt på
& inte en endaste liten sekund har vi varit utanför dörren =(
Men då får man hitta på roligare saker inomhus i stället!
Jag stor rensar i barnens bortglömda leklådor.
Ni vet sånna där leklådor,
som hamnar under sängen och nästan aldrig öppnas.
Där kan man ju helt klart fynda och nu när alla lådor ändå skulle flyttas,
så passade det ju toppen att rensa.
Och det gör jag, bakom ryggen på mina små troll,
hemsk mamma som jag är ;)
Nu ska det trasiga nämligen slängas och det barnen har dubbelt av,
ja det ska vidare till insamling.
Då kan vi ju glädja andra barn,
lagom till jul och vi får lite mera plats här hemma.
Men som sagt, det är ju snart jul & då behövs mera plats!
Toppen braiga lösningar ju =)
Och vad var det nu som var så skoj för barnen med detta kan man ju undra?!
Jo så här är det.
Att i dessa leklådor,
så ligger det leksaker som dom inte har sett på länge.
Alltså toppen roliga "nya" leksaker att leka med igen =)
Och det är väl ungefär allt vi kommer att hinna göra idag.
Pappa/sambo är iväg och jobbar + att han i eftermiddag ska på killträff.
Så vi är liksom helt enkelt tvungna att roa oss själva den här tråkiga söndagen.
Som alltså inte blev så super tråkig ändå =)

7 kommentarer:

  1. Hej finaste! Sådana där rensningar är ju helt ljuvliga! Var inte längsedan jag gjorde en sådan på småkillarnas rum. Slängde massor och hittade massor bortglömt också! :)Hur bra som helst! Och som ságt nu till jul är det ju toppen så att alla julklappar får plats :)
    Ha en fin söndag trots regnet.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha, egentligen hade det inte behövts några julklappar alltså? ^^

    SvaraRadera
  3. Det är ju verkligen bra med röj & rensa.
    Extra värme med gåvor till andra så här till jul känns ju ännu viktigare.
    Att barnen återupplever grejerna som nya är alltid kul och om jag inte minns fel så brukar de äldsta gärna kika länge på bebisleksakerna=D

    Tänk vad bra det vore om man hade utrymme att plocka undan saker och ta fram och byta ut. Som på dagis? Då blir ju det gamla som nytt.
    Kan vara ett bra tips till alla föräldrar eller hur.

    Du lyckas alltid finna bra lösningar på sysselsättning för barnen när vädret är trist.

    Skål, för dig!Skratt, näe jag har inte börjat lukta på glöggen ens men en Ipren har jag tagit för febern=D
    Ha en härlig vecka, kram Milla
    ( fast bacilluskerna behåller jag här! )

    SvaraRadera
  4. Hmm, extra inlägg på din sida nu igen! Fniss.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Låter som en braig ide, bortglömda leksaker får nytt liv och kommer in i värmen igen :)
    Här har vi haft minus 15 mest hela dan, ute så klart ;-) men nu har det blivit något kallare så vi får väl se om det blir en kall kall natt.
    Ha en skoj fortsättning på söndagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  6. Tittar in och kollar läget, inget Janeth som har uppdaterat... jag hoppas det beror på att Du/Ni har roligare saker för Er *kram* Åsa

    SvaraRadera
  7. Hallå, jag saknar Dig *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails