20101203

Eremiten =)

God morgon världen!
Äntligen fredag =)
Ikväll ska det bli så otroligt skönt att bara få vara, att veta att hela veckan är slut.
Och att det i morgon är lördag, vilket betyder att vi inte behöver gå upp tidigt.
Vilket betyder att vi inte behöver skotta ut barnen ifrån gården ELLER att jag ska passa andra barn ifrån klockan 06.30-16.00 =P
Det där sistnämnda, var som ni förstår;
Ironi till bloggerskan själv, efter en lång torsdag.
För är man dum "snäll" så är man.
Men jag brukar dock alltid försvara mig med;
"Att en vacker dag, ja då är det jag som behöver hjälp."
Dock tog min älskade lillasyster hål på den "myten" igår.
Då hon lite fint,
informerade mig om att den "vackra" dagen ALDRIG kommer!!
:Eftersom Janeth aldrig ber om hjälp,
och att OM jag verkligen behöver be om hjälp,
ja då inkasserar jag ALDRIG dessa gentjänster ändå.
Hur som haver,
så var faktiskt det där om att det ska bli skönt att slippa skotta snö.......
......en liten pik till mig själv ;)
Jag älskar snön.....älskar!!
Livet som insnöad skogsmulle i Småland,
ja det passar mig perfekt!
Inga spontanbesök,
jag kan inte ta mig en meter med någon av bilarna,
som finns kvar efter att sambon åkt till jobbet.
Japp, jag är en EREMIT och jag älskar det =)
Och troligen så beror det på det där omnämnda Norrländska blodet!
Men visst kan jag medge,
att OM jag också skulle behöva bege mig ut på jobb i detta vädret.....
.....nja, då hade jag nog föredragit lite mindre snö ;)
Men nu är det hög tid att väcka upp en hög med härliga barn,
för snart stundar det skola!
Trevlig fredag önskar jag er alla!

6 kommentarer:

  1. God morgon vännen!
    Ha nu en riktigt skön avkopplande helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det är mysigt =)

    Men vi tog vår ända bil med hela rutor och dörrar och begav oss till Öppna idag. Har blivit värsta sociala familjen!

    Hoppas ni får en härlig insnöad dag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ha en härlig fredag du med! Och Helg!!
    Själv är jag ledig först på tisdag... SUCK!!!
    Med en hackig bil dessutom :(
    Men efter regn kommer solsken, eller hur var det?!?!? ;)

    SvaraRadera
  4. Minus 30 grader kallt (ute!!) i morse när vi vaknade (08.00) och minus 27 kl 9 när jag skjutsade Elin till dagis, då känns det nästan för kallt - säger hon som påstår att barn ska vara ute i alla väder :D
    Vi har (tycker jag i alla fall) mindre snö än vanligt denna årstid.
    Jag har varit på utvecklingssamtal på dagis, det gick bra, Elin fick med beröm godkänt ;-)
    Tråkigt nog så märker dagispersonalen att Elin påverkas av mitt dåliga mående.
    Ha en fortsatt bra fredag *kram* Åsa som nu ska äta pop corn med Elin :)

    SvaraRadera
  5. Ha en härligt insnöad helg ;)
    Kraam Kick

    SvaraRadera
  6. Vi kan erimita tillsammans du & jag...fast då skulle vi förstås inte längre vara eremiter. Det löser sig, sa kärringen som sket i vattnet.
    Hehe, bajshumor nivå, fast det är ju förstås fredagkväll nu och klockan är snart kvart över draghålet, skratt & gonatt.
    Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails