20110602

Självömkans dag....

Lediga dagen är här, likaså i morgon.
Härligt och välbehövligt!
Barnen njuter av en strålande sommardag och jag......
Ja JAG sitter för tillfället inomhus.......
För min kära granne är inte inne......han är ute......
På sin gräsklippare sitter han,
fram & tillbax över hela deras gård åker han.
Och gräset det flyger all världens väg.

Och när grannen kör fram & tillbaka i full färd med att klippa gräset....
Ja då rinner snoret upp & ner i Janeths näsa =(
Allergi medicineringen är sedan länge redan igång,
nu är det bara akut tabletterna som smälter i det väntande glaset som kan rädda dagen!

Och jag som tänkte ta tag i min idylliska värld idag ;)
Den där världen där jag spelar den snälla bullmamman,
som alltid står med ett leende i köket och utfodrar sina små söta barn.....
Precis, hon ja....hon som verkar helt hopplöst bortblåst!
Kvar finns endast sneda miner och valkarna runt magen.....
om man nu kan härleda det till en bullmamma?!

Nä du Janeth, det här duger INTE!
Snyt nu näsan, ryck upp dig och sätt lite fart på baken!

1 kommentar:

  1. Atjoo, här killar det och nyses av samma anledning.
    Sonen sommarjobbar !) med att köra åkgräsklipparen och Maken tar finliret med handjagaren..detta betyder innedag för mig. Men det passar bra, vädret är sisådär, datorn är trevligt sällskap och kaffet står på armlängds avstånd:)
    En perfekt dag för den nattugglande Milla:)
    Hoppas akutpillren ger snabb lindring så du kan njuta lite av vädret...kan inte grannen ha får som betar istället? Mycket mindre pollen som flyr då, tror jag? *ler*
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails