20110708

En fin fin fredag

God morgon/förmiddag alla härliga soldyrkare!!


Här är både vädret och energin på TOPP!

En kall natt har vi dock haft......
för det där med att byta alla trasiga glas i ALLA fönster nu när det är sommar & varmt......
ja det LÄT ju i allefall som en braig idè ;D
Vi får nog helt enkelt se efter någonting annat,
att sätta i fönstrena, än myggnät om vi ska överleva flera nätter!
För våra fönster, var enligt glasmästaren;
GRYMT dåliga,
GRYMT trasiga &
det skulle ta GRYMT lång tid att fixa dom =P
Jag undrar bestämt,
OM det kommer att blir GRYMT dyrt att hämta hem rutorna oxå....
eller om glasmästaren bara var GRYMT trött på att renovera gammalt skit?!
Hur som haver, så är det INTE billigt att renovera gamla hus.
Det enda som egentligen är billigt,
är att gamla hus är GRYMT billiga att köpa!

SÅ....hur gick det då med glassbilen igår.....kom den tro??

JAMEN då, visst gjorde den det.
Precis 45 minuter efter att smset landade i iphonen, så dök han upp.
Tydligen var det samma kille som körde förra veckan.
Kompensation??.....fick jag genom en ursäkt
OCH ett lovord om att han ALLTID skulle stanna till uppe vid våran infart.
Men väl hemma igen, så förstod jag ju, att det där lovordet kommer att kosta ;D
För att ha en glassbil "trudeluttandes"
utanför hemmet VARJE torsdag heeeela sommaren.....
ja det mina vänner,
KAN bli en DYR historia i det här glassälskande barnfyllda hemmet!

Men nu, är det HÖG tid att ta tag i målarpenseln och entra utgången!

Önskar er alla en fin fin fredag =)

6 kommentarer:

  1. Här är vädret lite växlande men skönt ute... ja njuter.

    SvaraRadera
  2. Ja vi har även vi tänkt på så många lösningar... vi ahr verkligen tänkt och trodde inte detta skulle bli sant. Våra barn är inte alltid här samtidigt heller. de bor varannan vecka mina två stora killar. august är alltid hemma, någon gång hos pappa och var tredje helg hos Malou. Daniels flickor kommer allt mer sällan och detta beror mycket på att det är trångt och blir jobbigt. Nu får alla var sitt rum. Jag tror det kommer bli bra. Så alla får utrymme. August har svårt att dela. Albin och Oskar kommer inte överrens och det är svårt när de vill ha kompisar. Små rum har de så detta blir kanon.

    Har du barn med funktionsnedsättning också eftersom du reflekterade lver detta med strukturer osv. August är ju Autistisk och ahr även ADHD.

    SvaraRadera
  3. Ha en härlig fredag! Vi skall bygga igen ett fönster och byta två nu i sommar. De ramlar snart ut av sig självt de gamla :P
    Här är det svalt och mulet idag. Har sovit med öppet fönster och vaknade av att jag frös i natt :P

    SvaraRadera
  4. Med min erfarenhet låter er son som han har mycket från det Autistiska. Fortsätt slåss. Har ni blitt utredda på BUP? Fortsätt som sagt kämpa för du får tillgång till så mycket mer om du har en diagnos och har lättare att få hjälp i framtiden. Va gammal är han? Vår son kan få se att han är Autistisk Många har så snäv bild i hur de kan vara.

    Ja detta med huset så va de som för oss att när jag flyttade hit så va de viktigaste att få huset bra på den boendeyta vi hade där och då. Det har fungerat. Och hade fått fungera om vi inte fått hjälp till detta utbygge. Man hittar lösningar ofta ändå som passar. Vi har inte haft möjlighet att kunna köpa större hus då maken studerar. Men nu gick det lösa här och jag är glad för de för jag trivs så bra här.

    Var bor ni? Vi bor i Krisitnehamn.

    SvaraRadera
  5. Ser att ni pratar autism här ovanför. Har du några frågor så finns jag med. Autism, ADHD är lite min grej. Vi har ju fyra barrn med diagnoser och så har jag diagnos själv och jobbar med målgrupperna.

    Sv: Lillan gillade INTE vaccinationen kan jag säga. Hon skrek högt och argt ;-)

    SvaraRadera
  6. Men what? Han kunde väl bjudit på nån sketen kalasmix eller nåt?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails