20110702

Upprensning!

Äntligen lördag!!....eller egentligen,
så har vi ju för tillfället; Lördag hela veckan!
För när det är sommarlov, ja då blir det LÄTT lite gottigheter varje dag.
Det slinker ner både glassar, gottigt fika & smaskiga meloner....ungefär hela tiden!
MEN det är ju å andra sidan bara sommarlov en gång om året =D

Vi har ju inga planer för den här dagen heller.
Dels pga att vi som sagt har LOV.
Men även pga att vi precis har börjat återhämta oss ifrån dunder host/snor/feber förkylningen som vi dragits med ett bra tag.

Sen är det så.....att vi precis har sålt våran lilla shopping bil =( Egentligen, så är jag inte ledsen för det.....men liiite trist är det.
MEN efter det enväldiga beslutet;
att vi INTE kan ha 4 bilar hemma....tja då blev det så.
Känns på ett sätt rätt så skönt....med liiite upprensning på gården =)
Så därför bestämde vi oss för, att sälja lite annat som ändå bara står och "skrotar"...nu när vi ändå är igång!

För ni som har hängt med ett tag.......
vet ju att det där med husvagn.......
ja det var ju inte riktigt vår grej =P
Och det är troligen den enda saken,
som vi verkligen kan sätta upp på OGENOMTÄNKTA affärer listan.
Dvs. en sak som man köper,
sen använder man den 1 gång
och inser snabbt att man inte vill/behöver ha den!

Finns det någon som känner igen sig?!?!

Hur som haver, nu ska den alltså iväg.
Förhoppningsvis till en familj, som har bättre användning utav den än oss.
Och nu ska jag.....fortsätta att leta ibland "skroten".....för det här var ju skoj!

Trevlig lördag på er allihopa!

9 kommentarer:

  1. Skönt att rensa lite, här gottas det här med, som du säger är det ju bara sommarlov en gång om året! Maken är och storhandlar nu, jag är glad att jag slipper :-)
    ha en fin lördag!!

    SvaraRadera
  2. Det bästa med att rensa är ju att det oftast blir två pluss :) mera plats + lite extra pengar.
    Har Du använt silikon bakform, hur fungerar det, rekommenderar Du detta?
    Regn från morgonen och aningen kyligt, jag har jeans, hoodie + hemstickade tjocksockor på fötterna.
    När ska Ni döpa, i morgon??
    Ha en bra fortsättning på lördagen och lite extra gott var dag under sommarlovet är bara som det ska vara, så har även vi det :)
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag funderar ju på denna Hello Kitty silikon bakform som jag tipsade om :)
    Finns söta skärbrädor i 5pack oxå Hello Kitty, blir det en bakform, blir det skärbrädor oxå :D

    SvaraRadera
  4. skönt att rensa upp ibland sånt man inte använder..och tjäna ihop pengar till annat roligt istället :)

    må så gott
    kramar

    SvaraRadera
  5. Som svar på frågan om storhandling; Jag har ju inte tagit körkort av olika anledningar och det är lättare att handla utan barn så det smidigaste är om han tar bilen själv och handlar :-)

    SvaraRadera
  6. Hej Janeth!
    Jag håller också på att rensa!! Har lagt ut två grejer på Blocket idag, och har en hög jag ska lägga ut på Tradera också. Men när jag städar blir det bara stökigare, för jag lägger allt i olika högar?? HM. Skulle nog behöva lite utbildning i städning :)
    Hoppas Ni har en bra sommar!
    Kram Kick
    PS Såg en tavla på Mairo i Kalmar som hade passat er. Den var vit i form av ett hus, så stod det My family eller nåt sånt. Så fanns det plats för 7 kort. Dvs ett på dig och sambon överst, och så ett kort på varje barn nedanför :) Ingen aning vad den kostade dock.
    Bara ett litet tips.

    SvaraRadera
  7. Men GU så bra!!! Hahaha! Snacka om tillgångar på gården. Perfekt jö!! :D
    Kramar :)

    SvaraRadera
  8. Jag förstår precis, det hade ju varit enklare om du kunde åka och handla själv kanske ;-)
    Jag brukar ta med några barn ibland för att gubben skall få lite lugn hemma så han får gjort lite mer men det funkar sällan hahaha. ha en fin dag!!

    SvaraRadera
  9. Trist att det inte går att backa bandet så Izabell kunde gå på kalas när hon då ville...

    Elin är nu helt slut på, det tar på att leka i drygt 3 timmar :)

    Ha de bra *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails