20110917

En morot!!

För ett litet tag sedan.....egentligen för bara några dagar sedan.....
så fick jag en morot utav min största lillasyster.
Ja, inte bokstavligen talat en orange morot som man kan knapra på.....
utan en sån där grej som man får.......
som man verkligen arbetar hårt för, för att förtjäna!

Och det var en SAK.......
Eller egentligen så var det ett plagg......

- Hej, vill du ha min super snygga RÖDA vinterjackan.......
frågade hon mig.
VAD?!....JAG??
6 barnsmamman som unnar mig nya ting....typ aldrig!!
JAG.....som ALLTID har velat ha en snygg RÖD vinterjacka!?!


Ibland OCH plötsligt så HÄNDER det!!
Och jag blev så GLAD!!

Kruxet för mig.....när hon sa stl på jackan,
är att jag har tappat stinget totalt!
Jag som fortfarande har dom där beryktade 5......hm,
8 gravidkilona kvar på kroppen =P

Men jag vill, jag vill HA den där jackan!!
Och jag vill INTE trycka ner mig i jackan,
och bli besviken över att det INTE går att stänga den!

Så HuXfluX fick jag världens pepp!!
OCH jag är fortfarande peppad.......hehe,
ja det är ju än så länge bara några dagar.....
MEN inget godis, inga kakor och inga STORA middagar.....
än i allefall =)
Plus en massa motion så klart!
Ammar, det gör jag ju på heltid, så ingen hysteribantning inte!
MEN nu vore det tusan om jag inte borde får till det där med NERGÅNGEN ;)

Men nu.....så ska det packas fika/frukt korg,
för nu är det HÖG tid att bege oss upp till "nya"huset
och titta på när pappa/sambo fäller träd!

Trevlig lördag på er!!

8 kommentarer:

  1. Åh så bra morot Du fått, förstår verkligen att Du kämpar, det är ju lättare med motivationen när det finns en belöning.
    Kul med utflykt.
    Vill ju se lite bilder på nya huset och på barnen.
    Trevlig lördag önskar jag Dig <3 Åsa

    SvaraRadera
  2. Fin morot du har fått
    Kanske bra att den är för liten, då finns ju motivationen att gå ner några kilon.

    Ha en fortsatt bra lördag

    mvh

    SvaraRadera
  3. Det kallar jag pepp =D
    Härligt!!
    Så mysigt det låter med utflykt och snart önskar jag få se lite bilder före, liksom innan ni hinner fixa till för mycket...det blir ju så kul att hänga med i förvandlingen liksom?(självklart vet du att det aldrig kommer krav från mig...men du måååsste, skratt)
    Kramar från skitkärr´nga uppe i norr (Nåja i a f östergötland)

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite pepp!!
    Nu är vi äntligen hemma igen :P

    SvaraRadera
  5. Ordet nöt är svårt för Elin att förstå eftersom jag är allergisk mot bl a nötter och det vet hon att jag blir sjuk av och hon får inte äta t ex jordnötter pga hon gör mig sjuk ifall hon pussar på mig efteråt.
    Hur går det för Ola & jakten, blir det nå mer älg/vildsvin kött i frysen?
    Jag hoppas Du/Ni har en bra måndag <3 Åsa

    SvaraRadera
  6. Behöver en MOROT jag med "råkade" kliva upp på vågen och fick bekräftat att alla extra oönskade sommarkilon finns på min kropp trots mitt försök till förnekelse det hjälper inte att skylla på att kläderna krymt i tvätten... *kram* Åsa

    SvaraRadera
  7. Dagens sista kommentar i Din blogg :)
    Känner hur jag spammar Dig... Men det är smällar man få ta eller det är bara att gilla läget ;-)
    24/9 ska jag påbörja LCHF och köra stenhårt till julafton, tre månader, tanken är att jag ska gå ner 8 kg under denna tid.
    Nu säger jag go'natt nu ska jag & Elin sova för att orka upp i morgon.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails