20140804

Måndag efter helgen

Idag är det en slö måndag, har egentligen inte alls energi till att gå ur sängen......men stiger jag inte ur sängen självmant, så lär jag bli urknuffad utav ett gäng ungar om en stund i allefall. 
Undrar vad som hade hänt om jag hade "betalat" med samma mynt så att säga.....då kanske jag hade fått bort fenomenet "knuffa sovandes förälder" ur sängen ifrån detta hemmet.....

Hur som helst, måndag! Upp o hoppa!
Lilla Yoggi och den evigt jamande katten Martin väntar redan på att frukostskålarna ska fyllas.....
Själv så ska jag hinka i mig kaffe!
För efter en helg med flera spontanbesök utav härliga vänner och övernattande lillasyster med sin familj, kusinlek,
poolhäng,
och sena nätter, så är jag lite mör och mitt hem behöver få sig en omgång med dammsugaren!
Och då är en hink kaffe den rätta lösningen.....eller kanske den enda lösningen!

Trevlig måndag på er!

3 kommentarer:

  1. Jo men Du Janeth, påskriset får väl stå där fram till advent, då kan vi ställa dit en gran... blir väl bra?
    Fast jag har ju värsta julfobin :(
    Elin gick hemifrån strax efter 10 för att leka med närmaste granntjejen, bara typ 600 m genom skogen, stolt unge, hon fick ju gå själv :)
    frågan är ju om hon kommer hem avtalad tid eller om jag får hämta ;-)
    granntjejen är två år äldre men under sommarlov och kompisar borta verkar det fungera med Elin och det är ju kul, lättsamt om Elin har kompis på hemmaplan lixom.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skoj med en kompis på "gångavstånd" Då blir man lite extra stor😉

      Jag har Ifs ingen julfobi, men har sommarseparations ångest!! Vill ju ha sommaren kvar.....även om jag älskar vintern😊

      Radera
  2. Min ångest nu är att sommarlovet strax är över, ont i magen, klump i halsen, vart tog lovet vägen, vad har vi gjort... Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails