20140814

Organiserat kaos....

Garderobsgenomgång inför skolstart pågår! 
Det ligger alltså HÖGAR med kläder i alla barnens rum......på en å samma gång!
Men är man som jag kvinna, så vill man ju gärna göra minst två-tre saker på en å samma gång.
Så.....kaos överallt!

Och som vanligt när det råder kaos i mitt hem.....,så vill X antal människor umgås eller som i en del fall: Det kommer objudna gäster!
Ifs så älskar jag objudna gäster, för då har jag inget annat val än att släppa in dom OCH framförallt: Så kan dom inte förvänta sig annat än kaos.......men det finns tillfällen då jag inte vill bjuda på mitt kaos & just garderobsrensningar är ett sådant tillfälle!
För då råder det fokus på kaoset så att säga.
Idag fick vi två lek stunds förfrågningar och ett oväntat besök, precis när jag kaosade som mest!
Så i morgon är det jag som tar och organiserar kaoset igen.
Stoppar in allt som ska tillbax i garderoberna.....och det bästa av allt!, fylla på med nytt!!
Shoppeli shopp på Ellos rean!!
Reor är ett himlans bra påhitt tycker ju jag, som kan klä barnen i nya kläder och får några slantar kvar i plånkan efteråt!

1 kommentar:

  1. Vi avslutade fredagen med lus kamning lys schampo och renbäddning, en massa tvätt fulla tvättstugan. Avskyr löss! Känns som om det börjar bli för mycket när det går löss året om.
    Ha en bra lördag, kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails