20090825

Shopping torka....

Kalla det vad du vill Janeth, men någon shopping blir det inte för dig denna månaden.......precis så stod det i mitt kontoutdrag när jag igår hade lagt in alla 22!! räkningarna.
Jag/vi har så smått börjat inse att det kanske inte går att stödja alla behövande, vara med i allehanda film/bok/musik klubbar som finns......bara för att det är sååå lätt att säga JA.

Nu säger jag NEJ och har bara idag sagt upp 2 stycken klubbar/prenumerationer som vi knappt vet vad dom är till för.....onödiga utgifter alltså.
Därför är det nu strängt shopping förbud för Janeth......ett litet tag till, kommer göra ett mini inköp ifrån H&M men det är ett nödvändigt ont som måste åtgärdas innan det börjar bli kallt ute.......alltså väldigt nödvändigt, eftersom kvällarna numera bjuder på iskalla höstvindar och ruskiga moln.

Vi har haft en full rulle dag idag.....att ha en sambo som jobbar skift, innebär att jag & barnen varannan vecka har ganska så långtråkigt när pappa/sambo jobbar kväll. Då är det toppen att ha vänner som hälsar på eller att åka till.
Så blev det idag...........vid 14 tiden kom kompisen Annelie över med sina 4 knoddar.........vilket betyder att det idag har varit fullt hus med 8 barn....räknat med mina 4 hemmavarande knott. Det har alltså lekts, fikats, lekts ännu mera och ätits mat.........och barnen har haft en super rolig dag, vilket visade sig precis klockan 19.59 då både Izabell och Philip storknade i säng och blundade i samma sekund som de lade huvudet på kudden.
Även Emma och Simon följde deras exempel, dock 2 timmar senare, men nu sover mina härliga ungar och jag ska strax göra detsamma........men först så ska jag försöka mig på att dra hem en härlig välbehövlig vinst ur någon braig bloggtävling....så ni som anser att det är super trist att läsa bloggar med tävlingsinlägg....kommer nu få en super trist stund framför er........




"Var med och tävla om ett presentkort hos LekVira i deras blogg genom att klicka här"
Vinnaren drar vi den 5 oktober 2009 och presentkortet kommer endast att gälla tom 20 dec 2009 då det är tänkt som ett litet extra bidrag i julhandeln.


"Jag vill vinna ett presentkort värt 500kr från Wilma&Morris hos Tant Ulrika!" Tävlingen avslutas söndagen den 6/9 kl 20.00 Vinnaren utses genom lottning.

Sådär ja, då är det "bara" att hålla tummarna för att det blir lite extra i julklappskassan!

God kväll :)

1 kommentar:

  1. Hej :)
    Vad roligt att du vill vara med och tävla hos oss!

    Du har just nu 1 chans.

    Jag önskar dej all lycka till!

    /Mia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails