20090808

Svettigt i Smålandet

En gnällig, en tjatig, en ledsen, en snorig, en svettig, en jobbandes och en som precis har åkt hem till sin pappa......ni kanske redan har gissat att det handlar om familjen stor och svettig!
Jag kanske skulle ha tänkt efter både 1 och 2 gånger innan jag önskade mig mera värme......men jag älskar ju värmen, lika mycket som jag älskar kylan på vintern. Kanske har det någonting med att jag kommer ifrån mellersta norrland att göra?!......,för sambo han gillar varken värmen eller kylan.
Han är mer mitt i mellan, precis som våra barn. Dom är väldigt mitt i mellan just nu, eller rättare sagt AV eller PÅ.
Jag hoppas på att deras arga små humör beror på vätskebrist och jag springer därför runt & försöka pilla i dom lite extra vätska.......man kan ju som sagt alltid hoppas ;)
Gjorde ett tappert försök att få allihopa att falla i sömn för en stunds mellis vila, men icke. Hela Narnia filmen spelade slut och även om ett visst lugn infann sig under filmen så var det återigen dags för spring, lek och bråk så fort eftertexten började att rulla och den enda som egentligen blev trött utav filmen var Janeth själv XP

Nu har jag tvingat in alla barnen eftersom värmen är gassande på baksidan........kanske skulle ha åkt iväg till stranden för en stunds avbrott, men Izabell snorar värre än en valp så inget bad idag.
Emma vill scrappa, Philip vill bada, Izabell vill lära sig att cykla, Simon vill åka traktor och Janeth vill ligga i solen och slappa.......det är vårat läge denna lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails