20110822

Skolstart 22/8-2011

Weeee, första skoldagen avlöpte UTAN större svårigheter!!
Så, nu kan jag stoltsera med att jag har en son som går i ettan!
En kille som går i sexan och så stora tösabiten som går i sjuan.
Hur tar man in det som mamma?!.......7:an!!
Det går ÖVER mitt förstånd, så jag låter det smälta in sakta och tar itu med ålders nojjan en annan dag ;D
För JUST nu har jag inte tid!........

Förskolan, hade nämligen BOKAT oss på inskolning redan IDAG!
Oups......nja, det var inte riktigt min plan förklarade jag lite fint......
Dispens tills på onsdag har vi nu fått med Simons inskolning på förskolan!
För i morgon är det nämligen BVC dags,
vaccination och vägning står det på Matildas schema =(
Ifs så har tösen tränat på olika skrikmetoder i en veckas tid,
så vi är ju ganska så härdade och tar det nog med ro ;)
Sen bär det av till söta vänner!
Det ska nämligen fikas, lekas och bytas lite kläder........
Och det är dagens TIPS härifrån;
Ta en härlig vän,
se till så att ni skaffar barn på olika tidpunkter och gärna av lika kön.
Och i olika omgångar!
Sen är det bara att hejvildt bytlånas kläder efter storlek och väder!
Det spar en hel del slantar kan jag lova =)

Men nu......dags för kudden!
Snart är det ju morgon igen =)

6 kommentarer:

  1. Ang Bumbon kan jag säga att den är sådär värd priset. Köper du begagnad så JA. Milla sitter inga långa stunder i den men de 10-15 minutrarna så man hinner göra annat är det värt. Vi brukar dessutom ställa henne på matbordet ibland när vi fikar och så :P Som sagt, syskonen tycker det är gulligt med Milla här med men som du säger inga längre stunder :P

    SvaraRadera
  2. Hehehe!!! Bra tips där!! :D

    SvaraRadera
  3. Bra tips, haha! Och tack för påminnelsen, jag måste ringa BVC. Jag har ju en ful ovana att GLÖMMA att dyka upp på våra bokade tider, så nu står vi här UTAN tid. Och jag har en känsla av att det säkert borde vara dax för nåt snart, nu när Loke blir 1,5..? Skönt att allt gick smärtfritt iaf. Odin var galet ledsen när jag skulle gå idag.. Brutalt =(/Syrran

    SvaraRadera
  4. Äh, jag menar förstås med skolstarten. BVC-besöket kan ju inte ha gått smärtfritt redan INNAN ni varit där, menar jag =P

    SvaraRadera
  5. Jo Du hade rätt det var igår jag var på möte.
    Det var väl inte så himla skoj :(
    Skönt skolstarten gick bra, första skoldagen brukar ju vara värst (kanske mest värst för mamma) ;-)
    Jag hoppas BVC besöket gick bra och att Ni har haft skoj med klädbyte, fika, lek & bus :)
    <3 Åsa

    SvaraRadera
  6. Ja tack, det var kul för henne att se Sanna. Det var ju gratis med vilket är rätt häftigt :-)
    Ja Bumbon är OK men den används inte när man själv skulle behöva utan när hon är på humör :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails