20110803

Slut efter 7 år!

Eftersom jag för tillfället hör till "sketa trötta mammors klubben" så blir det ett grymt KORT inlägg här och nu.

För idag sa våran 7 år gamla pool adjö!
Och det gjorde den,
mitt under tiden som jag höll på att fylla den med NYTT fint vatten.....
Och det sägs, att man var dag ska lära sig minst en NY sak!
Så idag kan jag vara STOLT, för jag har lärt mig; HUR det ser ut när 900 liter vatten flyter ut i trädgården =P
MEN jag ska vara tacksam;
FÖR den kunde ha varit full.....och då hade jag fått 4000 lite vatten i trädgården!!

Så det blev till att slita fram den lilla poolen,
så att barnen fick svalka sig liiiite i allefall. Sen var det dags för veckans eldning i pannan.......varmvatten behövs även om det är sommar.
Självklart, så sa pannan.......att nu är det dags för en renovering utav någonting för annars börjar jag koka väldigt lätt!!!
Jag lämnade snabbt pannrummet....
får helt enkelt hoppas att jag springer på min alltid arbetandes sambo under morgondagen......
så att han kan ta sig en titt på pannan.....
helst innan den kokar, så att vi slipper frysa till is när vi duschar ;)

Och för att göra dagen till en riktig dunder dag,
så toppade vi det hela med att släppa in en fladdermus i huset!!
OVENTANDES ska ju självklart tilläggas ;)

Det var Philip som såg den först......han kunde inte sova sa han!
Jag sa åt honom att lägga sig igen, för det var säkert bara en fjäril =P
Nääää mamma, det var en fågel!!
(Men åååå sa mitt sinne......det är ju sent...snälla sov nu!!)
Du, den var nog utanför, sa jag då........
MEN precis då......flög den näääästan rakt in i mitt huvud!! Weeeee....Janeth sprang och fladdermusen FLÖG efter......
Tillslut och fråga mig inte HUR, så flög den ut!

Slutet gott, allting säkert GOTT.
I morgon är det en helt NY dag & säkert så kommer det att bjudas på nya "äventyr".
Så nu säger jag tack för idag!

hm.....det blev ju kanske inte såååå kort ändå ;)

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Det är livat i holken alltså ? ;)
    Gräsmattan kommer frodas extra fint sen då! Ojojoj vilken dag!
    Men tur att ni har extrapoolen!det är bra att ha lite grejjer på lut i sina gömmor!!
    Ha en skön dag, det ska bli spännande att läsa vad som händer!
    Kramar ;)

    SvaraRadera
  2. Haha! Vilken händelserik dag:)
    En fin torsdag till er med!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Åh vilken dag :P Tredje gången gillt verkar dagen tagit fasta på i varje fall så nu slipper ni förhoppningsvis fler missöden.

    Jo det är vaggan i vardagsrummet. Milla sover hos oss på natten och eftersom det är i källaren så tar jag upp henne och lägger henne i vaggan på morgonen när jag går upp. Där spover hon vidare ett tag :-)

    Jag gillar inte heller spjälsängar, de sover hos oss förssta året ändå och sen kan de ju ha egen säng med skydd på sidan bara.

    Ha en riktigt härlig dag!!

    SvaraRadera
  4. Vilken dag. Hoppas dagen blir lugnare idag ;)) Har också anslutit mig till "sketa trötta mammors klubb" Men, det går över ;))
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Jag hade absolut dött ifall jag upptäckte en fladdermus inomhus, är helt galet rädd för dessa flygande hundar.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails