20140930

Sjuk eller ej.....

Dag två i VAB tecknet!
Barnet som igår var hemma och var sjukt, är även idag hemma och är sjukt.
Eller iallefall så ska han vara det, men jag tycker nog att han är oförskämt frisk....för att vara sjuk så att säga!
Och hur mycket jag än skulle behöva plugga, så är det nästintill omöjligt!
För har man ett barn hemma så ska enligt reglerna, även lillasyster vara hemma!
Och att umgås med två stycken tjat pellar, ja det bringar ju inte tystnad i huset så att säga......

Så vi passar på att inventera inför den stundande snön och vintern som snart lär vara här.
Tvätta upp det som kan återanvändas, 
sälja det som inte längre kan användas....
Och för klirret i kassan, köper vi nytt.....

Denna gången blev det Lindex shopping och med 25% på ett helt köp, ja då kan jag ju inte klaga!
Det enda jag kan tänkas klaga över, är att man behöver handla på 411 olika affärer innan alla smaker i familjen är tillfredsställda ;)

2 kommentarer:

  1. Elin sa idag Men mamma Du tycker ju om att jag är sjuk då slipper Du vakna så tidigt för att skjutsa mig till skolan... Okey, ja kanske... Men allvarligt så är det lugnare när Elin är frisk å på skolan 😄
    Nu är Elin så där mittemellan sjuk/frisk å gnällig som faan, däremellan gråter hon, är arg eller hostar så jag tror lungorna ska koma upp...
    Ha en fin tisdag å må onsdag bli en dag då Du slipper dumma människor.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fördelen när Elin är sjuk är ju att det plötsligt blir mindre bilkörning, lugnare å inte samma stress , måsten... Nackdelen är ju att det är bara hon å jag som nöter på varandra å jag ska helst leka med henne eller vara sällskap.
    Idag har vi spelat spel å har vann, Elin ledsen å tyckte jag fuskade.
    I morgon är det J som blir hemma, VAB för ovanlighetens skull... jag ska till Osteopaten, Bilhelmina så jag blir hemifrån 9.30 - 14.00
    Mitt mående går i vågor, är sämre än tidigare under sommaren.
    Förjävla less på min sjukdom.
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails