20100828

Återhämtning

Mitt i lördags godiset är vi idag.
Har inte kommit längre än så faktiskt......fick nämligen ett sockerbegär som hette duga!!
Så det blev både marängtårta med daim på och en faslig massa små godis som helt enkelt fick rädda mig ifrån "sockertörsten".
Nu kan jag lova att jag är MER än socker mättad =((
Så nu försöker jag återhämta mig med en morot och en sufing runda....få hoppas att det kan återställa mig till det normala igen!

Under min lilla surfing runda så har jag nu insett att jag inte längre är en velandes väljare länge.
Jag blir faktiskt mer och mer övertygad om att jag kommer välja RÄTT detta året!!
Förra gången valde jag ju å andra sidan bara i smyg....valde att sitta hemma och tänka "att det spelar ändå ingen roll om min röst inte blir hörd"
Men alltså inte denna gången, ska faktiskt bli skoj att göra min röst hörd, och i synnerhet nu när jag verkligen har en mening om mitt val =)
Hur går det för er andra i era val tankar??
Så där ja, då var moroten slut och jag ska nog återgå till att använda mina tummar till någonting helt annat.....nämligen att hålla tummarna för att min jägare till sambo INTE kommer hem med kött!!
Det är nämligen rådjurs jakt.......och hur otacksamt det än må vara, så uppskattar jag INTE rådjur i min frys =(

Hej svejs & trevlig lördag på er!

4 kommentarer:

  1. Jag rekommenderar Name its wetset (både jacka och byxa för 399kr) och Name its billiga overaller 379 kr. Detta är riktigt prisvärda och bra ytterkläder. Om ni behöver slitstarka jeans som inte går sönder så fort man sätter ner knät rekommenderar jag Sticks, finns blå eller svarta för 149 kr.
    Kram!
    Kick

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med Kick, name it wetset är det bästa jag köpt till Elin och jag har (tror jag) sådan tur att hon kan ha samma dress denna höst som jag köpte förra året.

    Förutom att rådjur är väldigt fina levande, vad har Du mot köttet i frysen?

    Ha en bra lördag :)
    Själv ska jag vila/sova en stund, J fixar maten ;-)

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Nä usch, rådjur är ju inte ens gott!!

    Jag är helt på det klara över vad jag ska rösta på! Kul att du oxå tänker ta dig upp ur soffan denna gången ;)

    SvaraRadera
  4. Tacka vet jag älgkött, skratt. Rådjur är inte det godaste vilt man kan äta, tycker jag.
    Valet känns ganska klart i år. Jag ska rösta för mina barns framtid. Kanske inte det bästa på kort sikt & gynnar nog inte mig som sjukskriven men man får se långsiktigt och göra det som kan ge barnen en bra framtid.
    Annars gillar jag inte politikdiskussioner så värst. Men att uttnyttja min demokratiska röst är viktigast av allt.

    Kramkram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails