20100826

Tar tillbax.....

Jag tar tillbax ALLT som jag sa igår......eller nästan ALLT i allefall.
Ni vet det där om att jag älskar fullklottrade filofaxar och almanackor!

Idag fick jag nämligen hemlängtan!
Tomas Ledin gav mig både tårar och kårar, när han med djup stämma "svängde sin bil mot Norr" i sin otroliga "Släpp Hästarna fria" låt.
Lipsillen bakom ratten i saaben(läs Janeth), fick till slut stänga av cd:n för att kunna se någorlunda normal ut till det stundande mötet som hon skulle på.
Och jag som trodde att mitt norrländska blod nästintill hade försvunnit efter alla år i södra Sverige
Men så verkar fallet alltså inte vara, ifs så har jag förstått det ganska länge......men ändå så har jag lyckats att ignorera alltihopa.
Jag har skyllt på allt möjligt, för att inte åka iväg.
Men nu så, är dåliga bortförklaringar; som att det är för långt, barnen vill inte åka så långt.....krångligt att skaffa barnvakt OCH vart ska vi sova m.m.m......ett minne blott =))

NU är det alltså bestämt.......eller nästintill i allefall.
Det ska banne mig bli en Norrlands tripp!! Nu eller aldrig känns det som.......
Men nu gäller det alltså bara att hitta en lucka i den redan fullklottrade filofaxen......för tillfället så står det älgjakt, biobesök, födelsedagar och andra konstigheter på vareviga helg....hela hösten lång.........LÄGE för en kompromiss är alltså nära.

Tur är det att jag är en envis liten jäkel.....och jag låter därför min fd. svärmors ord vägleda mig i kompromisslandet för tillfället......."det är klart att det går, det måste det ju göra"

5 kommentarer:

  1. Självklart...allt går om man ger sig "den" på´t:)
    Kul att du ville hälsa på hos mig..Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Nu börjar Anders istället krångla med att dom har så himla mycket vatt göra, så han kan inte vara hemma en fredag. Men det går säkert att lösa med svärmor, så det är klart att det måste gå =)

    SvaraRadera
  3. Åååå va härligt, jag vill följa määäääää! :)

    SvaraRadera
  4. Ja ha du Carro.....men vi får lyssna till Milla, det går om man bara ger sin på att det blir så......å du Kick, visst låter det toppen härligt =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails