20141013

Lus galen!!

Galen!! 
Jag har aldrig haft löss!
Jag har heller aldrig under mina 16.1/2 år som mamma, aldrig haft barn med löss!
Men nu....ja nu låter jag följande bilder tala för sig själv......

Japp!! Vi har fått löss!!
Upptäckte detta odjur i fredags efter dagishämtning!
Mitt sinne får panik av sånt här och jag mår fruktansvärt dåligt!!
Så, ja.....jag överreagerade och har nu lusbehandlat ALLA i familjen.....två gg!
Ja, jag vet-det är dumt!
Sen har jag tvättat rent i ALLAs sängar, två gånger på en helg....
Ja jag vet, hel galet!

Så för att sätta pricken över i:ET, så preparerade jag hela familjen med förebyggande lus spray på morgonen....och tvättade upp allas kuddfodral......jaha, igen!.....

6 kommentarer:

  1. välkommen till det hysteriska lusgänget, jag är ju lik dig om inte värre... total ångest. kram

    SvaraRadera
  2. Enligt rådet på vårt lusshampo ska man låta det gå en vecka mellan behandling å däremellan kamma, kamma, kamma...

    SvaraRadera
  3. Följdfråga: om jag när jag kammar som en galning, hittar en nykläckt lus-ska jag då schamponera igen, eller bara fortsätta o kamma & bara schampo efter de dagarna som står på flaskan?!

    SvaraRadera
  4. Kamma kamma å plocka bort !!! Faan äckligt! Bara tvättning en gång i veckan, annars riskerar lusen att bli van schampot å fortsätta växa sig stora å starka :( hos oss var det Jerry som kammade å plockade lus medan jag kräktes å dog!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch jag blir bara så ledsen! Tänkte säga att jag oxå vill kräkas o dö.....men får väl begränsa mig till o kräkas😉
      Här är det jag som är lusjägare.....Ola är ju älgjägare på heltid denna veckan😜

      Radera
  5. Första gången Elin hade EN lus var förra året i oktober, då var det vännen I som luskammade & tvättade Elin eftersom jag bara dog så där stillsamt ;-)
    Sedan klarade vi oss till nu i Augusti då jag hittar två löss på Elin när vi står i kön på COOP, jag trodde den första var nå insekt men förstod när jag såg nr två vad det var... Då var det INTE läge att dö...
    Under nästan två veckor hade Elin löss, de kom å försvann, kom igen å så höll det på i evighet... skolan gick ut med luskamma barn kampanj, det var löss i alla årskurser.

    Nu just nu är det lungt.

    Fast nu när jag skriver till Dig kliar det hej vilt... Psykiskt.

    Även om det tydligen räknas som naturligt inslag i skolmiljö så faan va äckligt äckligt.

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails