20141007

Skolk!

Japp, idag "skolkade" jag lite ifrån studierna!
Dock kan jag ju ta igen detta ikväll....eller möjligen i morgon!

Hur som haver, så hade jag giltig frånvaro....

Jag var nämligen och lämnade blod på blodcentralen i Kalmar.
Och ja, jag kan varmt rekommendera andra icke givare att bli blodgivare!
Det vill säga om man kan så klart.
Nu är det ju så, att valet att lämna blod är ju helt frivilligt!
Och alltså ingenting som man gör för att "vinna" något på det, utan helt enkelt för att man vill hjälpa!
Efter blod givningen så får man lite fika & värmande presenter!! 
Och nej, man kan inte avsäga sig eller skänka presenten!
Så jag tackar och tar emot för dagens värmande present!


Efter sjukhusbesöket, så bar det av till ICA Maxi stormarknad!
Veckohandling och akut sko shopping stod på listan!
Sagt o gjort!, kylen är uppfylld och nu inväntar jag bara den 8 åriga dottern som idag ska få ett par nya fina fodrade stövlar!


Nu håller jag tummarna för att hon gillar dom lika mycket som jag gjorde när jag såg dom på Skolkällarn!


2 kommentarer:

  1. Jättefina stövlar.
    Jag får inte ge blod, det finns tydligen risk om än mini mini att jag smittar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina stövlar! Helt OK anledning att skolka :-)
    Ja, mammahjärtat här blöder av värme om man kan säga så. Så fina medmänniskor facebook ändå tar fram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails