20150519

2 av 6 pass....

Arbetspass nummer 2 av 6 denna veckan, har idag avklarats.....i ÖS regn!
Att jobba inom Hemtjänsten är i skrutt väder, alltså inte super roligt.
Men det går och när man väl är hemma och har bytt till torra kläder, ja då känner man sig ändå nöjd utav dagens prestationer. 

Så ikväll blir det en lugn och softig kväll....
och eftersom jag inte börjar förrän 15.30 i morgon, så ska jag tänka på hjärtat en stund.....
För om inte jag har missförstått det hela....så ska både en litet glas rött och mörk choklad, vara väldigt nyttigt för det högt skenande hjärtat.

Men skulle jag ha fel, så får jag väl helt enkelt njuta av det goda iallefall ;)


2 kommentarer:

  1. Vet inte alls om choklad & vin är bra eller inte, men jag tror att allt i måttlig mängd som gör att man som person trivs med livet är bra.
    I mitt fall är dock choklad inte så himla bra då jag överdoserar & missbrukar.
    Jag brukar säga att om jag inte var beroende av mina värktabletter skulle jag avsluta varje kväll med ett glas rött :) nu är det dock så att jag icke dricker alkohol... ihop med värktabletter passar det inte.

    Vet inte om det var själva milantalet med skolbuss som drev i väg hela befolkningen i Fredrika, däremot så stod å föll byn med skolan å nu är Fredrika en mer eller mindre döende by. Cs mamma & lillebror bodde där men de flyttade eftersom skolan lades ner.

    kram

    SvaraRadera
  2. Vet inte om Du sett det i bloggen,
    jag kör ju LCHF nu, är inne på andra veckan,
    har ett avtal med läkaren, utvärdering efter 4 veckor å beroende på hur jag mår får jag fortsätta eller inte, viktnedgång är en sak å sämre mående något helt annat...

    Hur går det för A?
    Ska E sommarjobba?

    Har Du fått en fast tjänst eller går Du på vikariat?

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails