20150517

Veckans lista......

Om det igår var en galet skruttig dag, så har det idag varit motsatt!!
Alltså en härligt bra dag.
Gårdagens vila gav resultat och idag har jag gått på helfart igen!
Ja jag vet, galet tokigt att inte lyssna på sin kropp längre än till näsan räcker.....men jag var tvungen(ja, riktigt tvungen;)) att hinna med allt som måste hinnas på helgen.....som att tvätta, städa, baka och planera veckans middagar! 

Vilket blev som följer
Måndag: Fiskgratäng med hemmalagad potatismos.
Tisdag: Mousacka
Onsdag: Spagetti med köttfärssås
Torsdag: Fläskpannkaka
Fredag: Grillad kyckling med potatisgratäng
Lördag: Kallskuret med potatissallad(Sambons val eftersom han då fyller år)
Söndag: Grillkorv med bröd(eftersom söndagen ska spenderas ute i det fria:))

Att hitta på maträtter var eviga vecka kan som säkert många vet, vara ganska så svårt ibland! Fantasin liksom ebbar ut & man tycker att man äter samma o samma varenda vecka!
Men för att komma till rätta med idé torkan, har jag börjat testa ett nytt recept! Helst en gg/vecka, men ibland blir det var 14 dag. 
Oftast så har detta fallit ut med gott resultat & det gör att hela familjen blir lite mer engagerad i matlagningen, som även blir lite mer spännande!
Denna veckan fanns det dock ingen bra lucka att stoppa en ny maträtt på.....men får ha det att se fram emot när nästa veckas matlista ska skrivas :)

2 kommentarer:

  1. Låter bra att Du återhämtade Dig så snabbt, men Du kanske ska lägga in vila någonstans i planeringen?
    Matlista får jag aldrig ihop, tror inte vi lyckats följa en enda matlista nån gång ännu.
    Kul att Du bloggar igen Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju det Åsa, att jag vet att stress nivån är låg och kroppen är rätt skör.....man går liksom på en tråd så att säga. Men ska verkligen tänka lite extra på att hamna i sängen i tid o hinna få tillräckligt med sömn :)

      Här måste matlistan följas till punkt o pricka, har liksom inte tid till några små handlingar.....så det som finna hemma måste fungera tills nästa handling så att säga ;)

      Jag tackar!!, känns härligt att vara Tillbax :))

      Kram kram!

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails