20150513

Giltig frånvaro.....

Ja jag vet.....6 månaders frånvaro ifrån bloggen!
På sätt och vis så har det varit nödvändigt.
Vardagslivet/pusslet tog all energi som fanns!
Att efter nästan 4 års mammaledighet/hemma fru tid.....till att börja jobba nästan 90% och hitta nya rutiner för familjen.....det "kom" ju som en chock!!
Att inte få sova länge, att inte kunna plocka med 411 ting under dagen. Att inte kunna baka halva nätterna, eller inte kunna boka läkartider/tandläkare/utvecklingssamtal/övriga möten och annat......mer än på lediga dagar!
Till att hitta nya rutiner, pussla med alla dagar & familjemedlemmar. Att ställa större krav på barnen och ändå hitta en känsla av välbehag......det var/är både svårt och knepigt.
Men nu så har vi kommit en bra bit på vägen, även om ett stökigt hem numera är "vardagsmat" och att maten som läggs på tallrikarna efter dagens slut, inte alltid håller samma hemmalagade kvalitet som förr.

Men.....idag är jag hemma med giltig frånvaro....vabbandes!
Jag skulle alltså ha arbetat 7-16, men på vägen ut till bilen så kräks det minsta lilla barnet!
Lyckan är ju fullgjord(ironi) och dagen fick snabbt planeras OM!
OCH jag vet vad som väntar, för kräksjukan härjar vilt på förskolan!
OCH pga att jag igår fick hjälp av den omnämnda dottern, att göra en tårta till hennes storebror som fyllde 16 år igår....och som alla i familjen mumsade gott utav!
Aja, bara att hoppas på att det är en snabbt övergående kräksjuka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails