20090709

God förmiddag

Sitter i det blåsiga Smålandet och har egentligen inte alls mycket att säga om världen idag.
Barnen leker, huset är morgon fixat och sambo har åkt iväg med traktor och fullastad vedvagn för att såga brädor på ett litet sågverk uppe i en skog. Brädor som man sedan kan använda till att kanske bygga ut sitt hus(hoppas)eller bygga ett fristående litet hus på gården där det kan bo ett par stora barn som önskar sig ett eget ställe med lugn och ro.....
Vilket som så kommer det säkert bli toppen den dagen det blir, men än så länge får jag alltså hålla tillgodo med en brädhög och en utenbliven sambo som troligen kommer vara mestadels frånvarande fram till på söndag :(
Några stora planer har vi inte idag, känner att det börjar bli hög tid att planera in Simons 1 års kalas. Men eftersom jag har lite svårt att planera in datum för 2 olika kalas så får jag gå här och vänta tills inbjudna lämnar svar på när de kan.
Men detta är ju inget hinder för att baka kakor och bullar, men med tanke på det blåsiga vädret som drar förbi utanför mina fönster så är det troligen ingen större mening att starta ugnen utifall strömmen kommer att försvinna, vilket är ett överhängande hot vid blåst.
Tror att det får bli en shopping runda inne på H&M`s webshop och sedan ner till köket för att åtminstonde fixa ihopa en lätt lunch till mig och barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails