20090701

Onsdag i Skåne

Igår tror jag att det var en riktigt klassisk "trött på semester" dag! Alla barnen hade riktigt tråkigt och vad man än försökte hitta på i ett varmt och klibbigt Skåneland så blev det ändå bara gnäll, gråt och tandagnissel. Och den trenden höll i sig större delen utav dagen, ända tills de små sov och 5 barns mamman skulle titta på " Morden i Midsomer"........,hon somnade efter ca 50 minuter efter en dag som helt enkelt "sugit" krafter :((
Detta gjorde att det inte blev några + poäng i mammavärlden alls igår utan kan nog lägga till ett par stora - i stället. Har en känsla utav att barnen var lika trött på mitt tjat och dåliga tålamod som jag var på deras.......,men så är det i bland och man får vara väldigt glad att de dagarna är få.


Idag är en helt annan och ny dag!
Efter en väldigt varm och klibbig natt så hade jag precis vaknat när lilla syster smsade och gjorde mig uppmärksam på att jag hade 1 timme & 40 minuter på mig att fixa frukost, klä på och få in 5 barn i bilen för att vara först till öppnandet utav årets "Killebom" i Sölvesborg!


Sagt och gjort så var vi klara för avfärd 08.08 :)) stort + till alla mina barn och mig själv!
Sen bar det av till marknaden, som förutom säljglada försäljare i marknadsstånd även bjöd på väldigt mycket sol. Denna sol stod högt på himlen trots tidig morgon så jag är glad att vi gjorde en snabb runda med Caroline & Odin. Besöket resulterade i 1 halsband till Emma, klubbor till dom små och 1 planerings tavla till mig.....,så att jag i fortsättningen inte glömmer så många saker.......man kan ju alltid hoppas!


Så gottigt med klubba!


Just nu har vi en liten siesta, Simon & Izabell sover och dom andra sysslar med lite olika saker. Alla väntar på att värmen ska avta en aning så att det åter kan bära av till stranden, troligen för det sista semester doppet innan det bär av hem till Småland i morgon :(
Tiden går ju så sjukt snabbt när man har roligt, man hinner knappt med att njuta till fullo innan det är dags att åka hem igen!
Nu ska mitt lilla huvud få en koffein kick och så hoppas jag att åskan som jag hör i bakgrunden inte kommer att färdas detta hållet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails