20100913

Äntligen måndag!

Idag är en sådan där dag, då jag vaknar och känner; Att nu, ja nu så ska det bli ordning igen!
Jag startar som alltid, veckodagarna med att gå upp tidigt, få kaffe stund med mig själv och någon Amerikans skit såpa på tv:n.....ja det är Janeth i ett nödskal på morgonen det =)

Sen, alldeles för sent.....just för att jag måste se färdigt även ett skit avsnitt till av den Amerikanska skit såpan.....så väcker jag dom stora barnen......minst 2 ggr. Stora sonen har nämligen lagt till med latheten, att INTE gå upp trots att mamma tjatar så det gnager långt in i öronen.
Jag inser efter mitt springande upp och ner i trappan, att stora sonen nog borde ha sitt rum på nedervåningen i stället!

Sen bokstavligen talat så springer tiden iväg. Allt bara går som i en tjock dimma, men på samma gång, väldigt fort.
Frukostar, kläder på alla barnen, undanplockning, säg hejdå till de stora skolbuss barnen som åker först.
Sen packa nästa skolbarns frukt i väskan, borsta tänder på tre barn, på med ytterkläder på och sen vidare ut till skolbussen, för att vinka av mellanpojken.

Sen bär det av hem med två minstingar igen, för nu ska det minsann tas tag i ett hus som har legat i dvala.......mamman i huset och barnen har ju faktiskt varit super duper förkylda i över en vecka.......men nu så, nu ska det bli ordning och reda igen, för nu är nog allt som det ska vara igen!

Trevlig måndag önskar jag er alla!

3 kommentarer:

  1. Go'morgon, kul med ett livstecken jag hoppas Du/Ni får en bra måndag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Hihi! Att du bara hinner med allt på morgonen, det är för mig en gåta. Trevlig måndag på er med!

    SvaraRadera
  3. Jag fokuserar på att Robert ska äta frukost, klä på sig, borsta tänderna och sen på med ytterkläderna. Sen när han står där och är klar i tid så har JAG inte klätt på mig/borstat tänderna/fixat håret eller nånting. SUCK. Det är så det funkar hos oss (läs INTE funkar). Och då har jag bara EN unge.
    KRAM! Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails