20100904

Prioriterings stund......

Huuuvaligen vad tiden går fort!
Jag hinner bara fundera på att sätta mig vid datorn, så har tiden gått och jag hinner inte ens sätta mig ner =(
Men idag så finns det lite tid över.....eller rättare sagt så prioriterar jag mig själv en stund.
Det är nämligen mycket tid som går åt till att prioritera alla andra just nu.
Ifs så är ju inte det så himlans konstigt......men ibland så måste man få lägga ner ALLT och bara göra det man vill en stund!

Nu tar jag den stunden, för jag behöver verkligen ladda lite.
Det är nämligen kalasdax ikväll, men både Philip och Simon snorar och hostar. Vilket betyder att jag(mamman i familjen alltså) får stanna hemma och att Ola(pappan i familjen alltså) får åka på kalas. Ifs med Izabell och Alexander........men han får maten serverad och han får gottigt med fika till efterrätt.
Och eftersom jag missar allt detta, så måste jag ju få sitta här och lata en stund......eller hur?!

För övrigt så har det inte hänt allt för mycket här hemma. Skolbarnen har tagit skolstarten väldigt bra. Inte allt för mycket knorrande över tidiga mornar eller långa dagar.......heller inget gnäll över läxläsning eller uteblivna sena kvällar.
Vi har alltså överlevt även detta skolstarts året, och snart....väldigt snart, så är det ju höstlov...och sen jullov......så vi har ju massor att se fram emot.

För min egen del så ska jag släppa en bomb till min mamma idag.....så jag har ju verkligen nått spännande att se fram emot.....hoppas att hon blir super glad =))

Men nu ska det slö surfas lite....innan plikten som mamma i fulla huset kallar......
Trevlig lördag på er!

4 kommentarer:

  1. Trist med sjuklingar men det är smällar man får ta i samband med höst/skolstart osv.
    Trist att inte få gå på kalas och äta någon annans mat och fika goa onyttigheter.
    Men jag hoppas Du/Ni får en skön fortsättning på lördagen.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Ibland måste man göra INGENTING. Det gör jag just nu, och det är så skönt.
    Ha en bra dag!
    Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails