20100901

I fullan gång

Nu minsann är det kallt.
Snart dax att sätta igång värmen i det här huset.....men vi drar oss lite för det.
För när värmen väl är på.....ja då måste det eldas......dag efter dag, hela långa hösten, vintern & våren.

Men nu är jag i allefall i fullan gång med att fylla upp höst och vinter garderoberna till hela familjen =)
Det har tagit mig inte mindre än två dagar att gå igenom varenda liten vrå/låda/garderob för att uppdatera vad som redan finnes.
Det har provats/gillats/dissats en hel del.
Så nu är STORA(men snåla) shopping byxorna och jag är i full färd med att beställa nytt och fynda en hel del på Tradera.
Det tråkiga i det hela är att jag är ganska så kräsen detta året.
Så jag måste jämföra, titta lite extra...leta lite till....innan jag bestämmer mig för att det blir ett rätt köp.....och allt sådant tar tid! Väldigt mycket tid, och då i synnerhet om man ska försöka att vara med på en massa olika Tradera auktioner.....och att vinna dom.

Men snart så....är jag klar, och då kan jag äntligen lägga allt detta bakom mig, för ett tag i allefall.......men frågan är om det kanske är så att det finns dom som har rätt....att det hade varit smidigare att åka till Ullared & fått allt klart på en å samma gång?!

6 kommentarer:

  1. Ullared är kanske härligt i alla fall om man bor näst gårds, men att åka bil/buxx x antal hundra mil nej tack, så kul vill jag inte ha ;-)
    Det enda jag hittills kommit fram till, dagisstart i dag, är att Elin har fina regnkläder i passande storlek (något för stora) samt detta användbara wetset som jag älskar :)
    Men i övrigt... ja trots Elin bara är 101cm lång har hon plötsligt vuxit ur sina tröjor och byxor, vi måste shoppa nytt :)
    Vinterkläder, det får bli en senare fråga.
    Ha en underbar fortsättning på onsdagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Neej på Ullared finns mest skitkvalité... blää
    Ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  3. Den nya framåtvända bilbarnstolen och de fina Me Too kläderna jag har köpt av Kullerbyttan Barnkläder får värma liten Elin när vintern kommer ;-)
    Jag hoppas allt är bra med Dig *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen inget försäljningssnack, bara min personliga åsikt ;) Jag tycker om prisvärda kläder, om man jämför kvalité emot pris. Vad man får för pengarna helt enkelt. Det var en mamma här inne häromdan som hade köpt vinteroveraller på Maxi förra året. Sen sprang hela konkarongen så vadden hängde ut, och vid det laget fanns det inga andra overaller att få tag på. Det är ju inte så kul. Men det där är upp till var och en att bedöma. Jag kan inte fatta att folk betalar 295 kr för en kortärmad pyjamas i form av en suit/heldräkt på Polarn och pyret, men som sagt, alla är ju olika. Tur är väl det :)
    Jag hoppas verkligen inte du tror att jag försöker "sälja" till dig när jag kommenterar här på din blogg. Jag läser din blogg som privatperson och inte som försäljare. Det jag skrev om wetset och vinteroveraller var bara tips i all välmening. Kram Kick

    SvaraRadera
  5. Du Kick, jag har svarat dig inne hos dig.
    Kramkram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails