20100930

Gemensamma planer??

Nähäpp...det blidde ingenting av att prova på det där med "lill-lördag" igår.
Det hela kapsejsade när stora sonen "missade" skolbussen hem efter skolan.
Då var det ju liksom "bara" till att avsluta alla planer på att baka frallor och i stället stoppa in barn i bil och åka iväg in till byn för att plocka upp sonen.....plus sonens kompis. En kompis som för övrigt oxå "missade" bussen....(luttrade mamma insåg snabbt att dom inte "missat" bussen)
Men jag planerar redan nu för nästa onsdag och då vore det ju himlans om det inte skulle gå att genomföra en "lill-lördag"
Men när det inte blev mys igår, så fick det bli lite mys idag i stället....dock inte hemma, utan hos kompis med barn att leka med.
Mycket gravid prat blev det ju så klart ;)
Och så en massa lek och fika....ända tills det var dags att bege sig hem till stök och bök i hemmet igen.
För tillfället pågår det en svacka i det här hemmet.......städtanten(läs Janeth)har bojkottat allt vad det heter städa.....väldigt länge!
Jag får tillochmed varna känsliga besökare för våra nyinflyttade "dammråttor"........men nu jä*lar så ska det bli andra bullar.
För jag tänkte så här; Att om jag nu ska boka in "lill-lördagar" i familjens schema, så vore det väl konstigt om det inte fick plats med en gemensam städdag oxå?!
Det borde jag väl kunna få unna mig......en GEMENSAM städdag, då det inte kommer några kompisar hem och då man hjälps åt att fixa hemmet lite.....
Sen att jag kanske får muta med lite mer i veckopeng....ja det får bli en annan femma =)
Men nu ska det dras igång.....den gemensamma städstunden alltså!
Så hej på en stund & önska mig lycka till =)

2 kommentarer:

  1. Hej :) kul med en uppdatering, jag har saknat Dig... synd Er mys onsdag inte blev av men Du vet skam den som ger sig och det kommer ett ytterligare gäng onsdagar så misströsta inte.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Kan helt klart vara värt en veckopengshöjning för att få hjälp med torsdagsstädningen =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails