20101001

Planeringar

Sådär ja, då var det återigen fredag och återigen så har hela helgen planerats in i minsta detalj....trots att helgen inte ens har hunnit starta.
Sen är det ju en annan sak OM dessa planer blir genomförda som planerat eller om de går om intet.
Mina planer har ju en viss tendens att göra det......OCH faktiskt, så har mina planer redan blivit ändrade. Planeringen att det skulle arbetas på söndag....har gått om intet.
Men så är det ibland inom vårdyrket, det kan ändras på en väldigt kort stund.....men jag är inte sämre än att jag planerar om OCH har nu på stående fot, planerat in att torka fönster.......nödvändigt ont!
Nu är det alltså bara resten av familjens planer som återstår att se om det blir som tänkt.
Hur som haver så kommer det bli massor av fika och leka i hemmet, för barnen har ju planerat att leka med kompisar och då får man gulligt gilla läge ;)
Men ikväll blir det i allefall lugnt.....vi städade ju faktiskt igår =)
Och det gick bättre än jag trott, att ha en gemensam städdag........alla fann sin givna plats utan större gruff.....och JA, mamman i huset blev nöjd =)
Lite mera i veckopeng fick det ju bli såklart.....även om de minsta barnen hellre föredrog att få ett kinder ägg i städmuta i stället ;)
Så därför, så kan vi nu bara njuta av ledig tid, av god mat och av att vi allihopa kan ta det lugnt i flera dagar.
Nu är det dags att ha fredagsmys!

2 kommentarer:

  1. Att planera har jag i princip lagt av med, det blir ändå så sällan som man tänkt, fast jag har planerat liiiite till i morgon, nämligen att J ska ta med Elin till badhuset för en pappa & dotter stund.
    Tack för boktipset :)
    Ha en skön fortsättning på fredagen och njut av helgen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Bloggen borde ha en "gilla-knapp" precis som Facebook =) Då hade jag tryckt på den. Visst är det underbart att starta helgen med ett rent hem, det gör dock inte vi denna helgen =/ Mysig fredagkväll på er!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails