20111003

Veckans matlista

Men visst ja.....så var det ju!
Matlistan kanske skulle få ta form nu när det är ny vecka och allt vad det innebär!
Den uppmärksamme kanske redan har sett att jag bara skriver matlista 1 ggr varannan vecka.
Det beror helt enkelt på att sambo jobbar kväll varannan vecka.
Och veckorna då han jobbar kväll, ja då äter barnen & jag den maten som vi känner för
(läs; som jag orkar laga).
Då blir det mest stuvade makaroner & andra maträtter som klassas mera som "barnmat"
Alltså ingen mat som passar så där vidare på en skogsarbetare som behöver en stadig middag ;D

Så till veckans matlista.....som är enligt följande;

Måndag: Fläskpannkaka & sylt
Tisdag: Vildsvinsgryta och potatis
Onsdag: Soppa & nybakat bröd
Torsdag: Fiskgratäng & potatismos
Fredag: Hamburgare med bröd + pommes
Lördag: Spagetti & Köttfärssås
Söndag: Kyckling med sötsur sås & Ris

Och beroende på maträtt så serveras det sallad eller bröd till.
OCH maten är som vanligt lagad ifrån grunden....
alltså inga genvägar=P
SÅVIDA man som mamma/kokerska inte är allt för trött på att laga mat ;D

Men nu....tack för idag & på återseende i morgon!

4 kommentarer:

  1. Äh, jag tycker det där med "barnmat"-stämpel är löjligt. Klart det (ofta) finns bättre mat än den man gör, men så länge man lagar från grunden är det i alla fall bättre än alla halvfabrikat med E-nummer och annan skit! :-D

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Men du Västgötskan, jag menade att jag väljer att göra enklare maträtter när inte skogshuggar"gubben" är hemma vid middagsbordet.
    Maten är fortfarande ifrån grunden gjord, men mättar lätt små magar.
    Därav min barnmats stäpel ;)

    SvaraRadera
  3. Ska bli spännande att få se vad du tycker om vildsvinsgrytan =) /Syrran

    SvaraRadera
  4. Här blir med "barnmat" av den vvarianten du nämner med jämna mellanrum. Mest för att det blir sånt gnäll annars :P
    Idag skall vi nog ha gulaschsoppa, det gillar alla ungar i varje fall.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails