20110310

BF+1

Jamen.....visst är jag här!
Har INTE kommit iväg......ännu......
Listan på "husmors knep" för att få igång en förlossning.....
tja den var uppenbarligen för kort ;)

Så idag njuter vi av härlig snö/regn storm OCH härliga vaniljsemlor.
Jag älskar och brukar föredra hederlighet när det kommer till just semlor.
MEN efter att ha bakat färska semelbullar och efter sambons önskemål.......
lagt vaniljkräm i dom i stället för mandelmassa.
Så kan jag informera om att jag är SÅLD!
Och säkert så är feta semlor,
precis vad en tjock mamma behöver just nu ;)

Snö/slask vädret har gjort att vi är lite strandsatta idag.
Ingen har lust att överhuvudtaget fundera på att gå ut......
Så för att fördriva tiden.....så spelar vi familjespel och umgås på hög nivå.
Ett nöje som allihopa i familjen tycker är toppen skoj =)
Dagen till ära så är det Lilla Anna och Långa farbrorn,
som lär "oss" räkna och fundera ut finurliga läten.

Och har jag tur,

så kanske ett par goda skratt ifrån familjens läten,
kan få knodden i magen att vilja komma ut!

5 kommentarer:

  1. Hihihi, har skrev jag just en lååång kommentar på tidigare inlägg.

    Dessutom utelämnade jag frågan OM eftersom jag antar att du längtar mer efter När :)
    Gissar att omgivningen öser frågan Om över dig.
    Det slipper du från lilla mig.

    Tack för dina goa ord vilket jag skrev lite mer utförligt i tidigare kommentar..Lovar att inte upprepa mig.

    Utomhus blåser det men mer av det piskande regniga slaget så att gå ut som 1 mig känns inte så lockande.
    Då förstår jag ert val av sysselsättning precis:))
    Spelet verkar roligt..det är så kul med lite förnyade tips..Bra till små och mellan kusinerna här.
    Sonen har lärt sig spela schack i skolan...Gissa om det går hem med min ADHD-sitta-still-koncentrera sig-tålmodigt-sida =D
    Jag som nästan tjuter om de inte vänder korten tillräckligt snabbt vid vänd-åtta !D
    Dessutom fattar jag logiken i spelet undefär lika bra som Sonens matteläxor *ler*.

    Ha en härlig innedag om inte dina uteälskande barn hoppar i gummistövlarna och packar med sig mamma ut i ruskvädret=D
    Massor av kramar från mig!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med goda skratt och go familjesamvaro :) spelet verkar kul, kanske något för Elin i födelsedagspresent.
    Jag shoppar ju till 110% via nätet och tycker det varierar när det gäller "vill ha saker" vare sig det är till mig eller Elin även om det är lättare att hitta fint och bra till henne. Just nu shoppar jag villervalla på Tradera :) har fyndat både klänning & leggings till liten peng.
    Förvärkar är väl något man kan ha länge eller hur ;-) det betyder inte att nu kommer bebis... eller? Har ju inte fött barn så jag vet inte riktigt hur det fungerar. Men jag minns otäcka förvärkar 2 veckor före det planerade snittet, jag trodde ju i princip jag skulle få barn med detsamma...
    Nu hoppas jag Ni roar Er riktigt och att bebis kommer på lördag (!) då Ni har barnvakt dygnet runt *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Spela spel är ju jättekul, även om jag förstår att du kanske hellre hade legat och fött barn nu :)
    Hoppas den lilla behagar kom ut snart. Det är ju så mycket trevligare att ha dom på utsidan :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej hopp! Det var alltför längesen jag var här inne och kikad! Hoppas, hoppas att det snart är dags. Jag kommer ihåg hur arg jag var de sista dagarna, väntade och var allmänt rastlös. Och jag gick ju över nästan 14 DAGAR! Man vill ju bara att det ska vara över! Så var det för mig ialla fall :D

    Ha en underbar torsdag med fina familjen!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!!!

    SvaraRadera
  5. Lät ju faktiskt gott med vanilj istället, kanske man skulle ta och prova!

    Och det är kanske bäst att knodden väntar tills det är bättre väder ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails