20110309

Onsdag mitt i veckan....

God morgon Onsdag!
OCH
God morgon till BF dagen....den efterlängtade DET dagen.
OM
det nu blir något BB idag så att säga.......
DET
återstår att se =)
LUGNT
är det var det är........
VÄSKAN
är dock packad
nu är det liksom inte så mycket mera att göra.
för att fördriva tiden idag....
HAR
jag bokat förmiddags te hos en väldigt god vän.
HELT
utan barn =)
OCH
med solen som redan står HÖGT på himlen.....
SÅ kan det ju bara bli en toppen dag idag =)

Önskar er alla en härlig Onsdag!


Tilläggas kan, som svar på goda idéer;
Att stränga förbud finnes,
då det handlar om att ringa ambulans i fråga om en förlossning.
Man får nämligen INTE ringa ambulans vid en förlossning,
såvida det inte tillstöter komplikationer
I FÖRSTA hand så ska TAXI ringas.

Att föda barn i en taxi med en okänd person....är inte riktigt min dröm.
Sen är min fråga;
Ska jag ta min "packning",
betala för färden och vandra in på BB när vi anländer till sjukhuset sen???
....eller hur gör man??
Undrar bestämt.....
om det här en fråga för dom sparbetingade som bestämmer i Sverige??
Min andra fråga är; NÄR vet man att komplikationer uppstår??

3 kommentarer:

  1. Å, BF dagen..
    Låter som du är lugn och tar en kopp te i väntan på Sexan...och det är kanske så det blir efter att ha gjort detta förut.
    Funderar på dina taxitankar..Ja, hur gör de??
    Det vore ju ingen höjdare att kliva ur i det tillståndet och jag säger som du? När vet man att det tillstöter komplikationer???

    Jag hoppas att du hinner i tid och slipper okända taxichafförer och annat elände...

    Njut du av din kopp te...det enda man säkert kan veta är att ut kommer dom alltid =D
    Massor av kramar till er allihopa små och stora som sitter i väntan på lill-sexan:)

    SvaraRadera
  2. Hej hej Janeth, klart Du ska ta ambulans, hur ska Du veta ifall det blir komplikationer, dumt att vänta till efteråt liksom... hur tänker de sjukvårdsbestämmande tro? Och vem vill föda barn i taxi med någon främmande till hjälp, never in my life liksom... vägra!!
    Ha en bra torsdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag blir så glad över dina värmande kommentarer och det är skönt att veta att du som följt med ett tag ser små förändringar till det bättre:)

    Härligt med torsdag och i morgon?? Är det fredag?
    Här stundar snart hämtningar vid skolbussen och det är det väl även för dig om dina inte redan har slutat förstås.
    (Skolbuss=linjebuss för oss)
    Här har vi en underbar kille som kör bussen hem på eftermiddagarna medans vi på morgonen har en surgubbe som skrämmer livet ur ungarna.
    Har de inte fått fram busskortet pga dubbla väskor inför t ex gympa..ja då skriker han till dem...en annan gång vägrade han en 10-åring att åka med då hon hade glömt busskortet.
    En man som fått många klagomål och som vi föräldrar hoppas att de snart tar ur trafik!!

    Hur fungerar det hos er..blir de hämtade hemma eller en bit bort?

    Hoppas du får en härlig torsdag..jag vet ju att ni förbereder er inför fredagsfikat:)
    Du förgyller verkligen vardagen för både din familj och även för mig.
    Kramar Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails