20110306

Förberedande.....

Söndagar i det här hemmet,
är ju som jag tidigare sagt...dagen INNAN.
Alltså en förberedelsedag,
inför vardagen som börjar med måndagen.
Och idag är det inget undantag......
även om jag hade uppskattat ett undantag ;)
Men det ska alltså städas, tvättas och planeras.
Allt för att det ska bli en smidig och braig vecka att se fram emot.
Förmodligen så är jag INTE ensam om att göra så här?!
Dock är jag en aningens seg,
eftersom gårdagen gick åt att vara både social och trevlig ;)
Men nu kan jag som planerat, andas ut ett slag.
Nu har kalas och fika bjudningar klarats av
och allt som återstår är 1 kalas,
som alltså ligger "på is" ett tag framöver.
Men nu.......till köket för att laga ihop lite lunch =)

2 kommentarer:

  1. Att vara social och trevlig är inte alltid det mest enkla här i livet - även om de man umgås med är nära & kära så blir det för mycket när man har tankarna på annat håll, väntar på något speciellt...
    Vi har ju SPORTLOV till veckan, en skön lat vecka utan måsten... eller ;-)
    Just nu är Elin hos Theo på play date :D
    Igår var Astrid hos Elin.
    Min snart 5åring är mycket social & trevlig med stort lekbehov, skönt hon har kompisar.
    Ha nu en bra söndag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Härligt men påfrestande är det ju med allt socialt samspel som "vi älskar" så mycket:)
    Däremot har du en glad solstråle som nu är mycket nöjd med sin födelsedag =))
    Såg alla fina presenter och gissar att Hello Kitty är en favvis :)

    Problemen med min jäkla dator har fortsatt. Den är precis fel i burken och ger mig felmeddelande på flera av bloggarna. Kommer inte in alls, utan bloggen stängs ned.
    Nu verkar det funka så jag passar på att ge dig min mailadress ifall det blir väldans tyst från mig :( ckkarmill@gmail.com

    Please, hör gärna av dig eftersom jag absolut inte vill förlora kontakten..kan nog inte "vägra" facebook länge till :))

    Kramar Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails