20110307

Måndag igen....

Måndag igen!
Tänker INTE säga; Äntligen måndag den här gången.
För just nu är veckodagar lite av ett"gissel" här hemma.

För vi har ju som sagt,
en aningens svårt att hitta barnvakt mitt i veckorna.
OCH då menar jag på nätterna,
dagarna är helt ok....
då finns det massor av alternativa barnpassare.

Men om vi skulle behöva åka iväg in till Kalmars BB mitt i natten.......
tja, då får jag nog helt enkelt köra själv =P

MEN nu ska vi inte måla f*n på väggen....
utan får ta dagarna med ett leende istället =)

Så även idag!

Och idag har jag planer.....för ovanlighetens skull ;)
Det ska nämligen veckohandlas.
STOR städning utav kyl och skafferi har skett,
så nu behövs "lagret" fyllas på igen.
OCH veckohandlingen ska jag göra helt alone......
efterlängtat och välbehövligt
efter alla sociala kalasdagar som har hägrat.
Men innan det är så dags, så ska jag baka någon smaksig kaka.
För i morgon så är det dags igen......
Det är nämligen studiedag för alla skolbarn och vi ska få fika besök......
för ovanlighetens skull ;)
Trevlig måndag på er alla härliga!

4 kommentarer:

  1. Ooooups Inte köra själv, Du får hoppas Emma kan se efter de små till dess det blir morgon och svärmor/farmor kan ta över ansvaret.
    Baka baka liten kaka å skjuss in i ugnen låter ju inte helt fel...
    Ha en lugn & skön måndag och vänta till i morgon med att få barn när barnvakt finns till hands ;-) *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Ambulans får det bli ;) Gott om plats att föda i en sån också om det skulle behövas ^^

    SvaraRadera
  3. *Tittar in och kollar läget*
    Ja, Caroline har rätt, lyssna på henne... Ha nu en bra tisdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Kikar in en snabbis för att se om ni blivit fler i familjen än, men - inte vad det värkar - HA HA Nu har jag varit rolig, så nu kan jag gå hem...
    Kram Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails