20110311

BF+2

God förmiddag till ett blåsigt Sverige??Här piskar det på ordentligt,
men skogsvårdande sambo ser ändå en tjusning med att få bege sig ut i vår skog.
Träd ska gallras för att skapa en välväxande skog,
men även för att ge oss värme i huset.

Han försökte både 1 och 2 gånger,
att få med sig både tjocka mamman och hemmavarande barn.
Jag dissar det hela, för tillfället i allefall.

För jag är nämligen mer intresserad av att sitta inne och rulla tummarna =P
Vilket kanske inte är det smartaste när dagarna "förbi" har börjat räknas.....
Har jag otur, så kan ju min smarta "titel" igår & idag,
bli till en hel följetång ;)

Hur som haver så är det ju idag FREDAG!
Underbart så säg =)
Barnvakter till höger och vänster som väntar på telefonsamtal.......
när dom inte ringer för att se så att min telefon fungerar såattsäga.....

Fredagsmys står på menyn idag....
vad som kan tänkas bjudas på,
tja det får bli ett senare mysterium.
För nu ska det tvättas och städas lite,
vilket säkerligen är någonting som fler roar sig med idag?

7 kommentarer:

  1. Fredag och här längtar vi redan på lördag och Melodifestivalen.

    Låter ganska skönt att vara inne och låta sambon roa sig själv ute i "buschen".
    Hoppas ni får en skön fredag och städa massor, skura och ta till alla husmorstips som du får per telefon:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Heja Janeth :) Drömde i natt att Du fått en pojke (!) och att Du redan hade bloggat om förlossningen...
    Klokt att Du inte beger Dig ut i skogen, även om det kanske kan få igång värkarbetet, men jag tror att i Ditt tillstånd ska man inte vara ute å ränna i skogen ;-)
    Ha en skön fredag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Jadå, det tvättas här med. Mest bebiskläder och annat tillbehör. ;-)
    Ha en underbar fredag. Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja vi väntar med spänning :)
    Ha en härlig helg!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  5. Jag är ju en till & från Traderare, nästan beroende ibland :D just nu är det villervalla & klänningar som är intressantast.
    Elin vill helst inte ha annat på sig än klänning för tillfället.

    Jo, pga min sjukdom, mitt allmänna mående, ansåg varken läkare eller sjukgymnast att jag skulle klara av en naturlig förlossning, risken var att det pga jag inte skulle orka genomföra en normal förlossning (?) skulle det troligtvis bli ett akutsnitt och eftersom vi har 10mil till BB ville inte någon av de inblandade riskera bebis/mig.

    Jag tror ju inte att Du, förutom i min dröm då... skulle sätta Dig och blogga med detsamma efter Du fött barn. Lite märklig dröm. Jag blev nästan sur eftersom det var en pojke :D

    Ha en skön fortsättning på fredagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  6. Hej Janeth!

    Ville bara önska dig lycka till nu när det nya lilla livet ska komma. Du är bara bäst! Fattar inte vart du tar din energi. :) S T O R kram från Julia

    SvaraRadera
  7. Åh, trist att gå på övertid :( tur man vet att den kommer till slut ;)
    Önskar en fin helg och att bebisen kommer snart ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails