20110330

Sexan....

Jag härmar min härlige bloggvän Milla och använder mig utav "sexan" som titel idag =)

För visst är HON här!

Familjens egna nummer 6.

Det blev alltså en liten tös till slut.......efter långdraget väntande.

Inte någon långdragen förlossnings historia dock =P

MEN en lååång övergångs väntan.

På 15:e dagen efter beräknad dag, kom hon alltså ut!

Efter en rutinkontroll på MVC spec, så beslutades det att jag skulle "sättas igång"

Och det enda jag hade packat med mig, var handlingslistan till ICA Maxi!

Så det var bara att ringa till sambo/pappa....

som för tillfället var hemma med alla barnen.

Sen gick det snabbt!

1 timme och 50 minuter senare så var tösen född.......

15 minuter senare, så kom även pappa fram till förlossningen.

Han hann alltså inte fram i tid.

Men det gjorde ju inte så mycket.

För oss,

så är lyckan total och vi är så glada att allt har gått bra =)


Och just nu, så försvinner dagarna SÅ snabbt.

Massor av tider är det att passa.

PKU prover, BVC besök......

Familj & vänner som kommer lite titt som tätt.....

Behöver jag säga,

att jag knappt hinner använda toaletten mellan "varven"

8 kommentarer:

  1. Äntligen! :-)

    Stort jättegrattis till lilla nytillskottet. En sådan näpen liten tös! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååååååååååååååh underbar liten flicka!!!! Jag får
    t o m tårar i ögonen! Man är lite mesig när det kommer till bebisar! *skrattar*

    Härligt att det gick så fort och att ni båda och hela familjen mår strålande!

    Massor med varma kramar från Mallorca!!!!

    SvaraRadera
  3. Misstänkte att det var dig Milla menade! ;-)

    Åh, vilken sötnos! Helt ljuvlig! :-)

    Ett stort grattis till hela familjen!

    Ta det lugnt nu (jag vet, näst intill omöjligt med 6(!) barn) och se till att snusa bäbis ordentligt! <3

    Liite avis är man allt...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åhå, äntligen en uppdatering. Har ju varit så nyfiken ;)
    Vad fint att allt gick bra.
    En riktigt fin lite tjej blev det ;)
    Och jag vet, toa får man ta med en hel harang efter sig, eller med sig. Ingen lugn och ro där inne inte ;)

    Stort GRATTIS till er alla, mamma, pappa och alla syskon ;)
    Njut, tiden går ju så fort ;)
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Sööööööööööööööt! Vad ska det lilla trollet heta??
    Kraam!

    SvaraRadera
  6. Kram Janeth och grattis igen :)
    Att du endast fick med dig inköpslistan till Maxi, en planerad tripp som hastigt avbröts, skratt. Lite av Janeth o Milla varning på det, eller ? !-)

    Nu får ni i lugn och ro njuta av lilla Sexan och er nya familjekonstellation.
    Må så väl.
    Kramar till er allihop.

    SvaraRadera
  7. Åh stort grattis gumman! Sån liten goding! Helt underbart söt!
    Förstår att du har fullt upp nu.
    Var rädda om varandra och njut av det nya miraklet!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  8. Så underbart söt.
    Ha det jättebäst *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails