20110427

Gråhårig.....

Hej!
Det är den ostrukturerade och lätt trötta 6 barns mamman som har hittat tillbax till datorn igen ;)
Men jag kan inte lova att det kommer att bli till en vana ännu.
.....att hitta datorn alltså =P
Eller rättare sagt, så handlar det till stor del om att tiden inte räcker till.
Den lilla minimala tiden som blir över efter att det har gråtits, skrikits, ammats, bytts blöjor, bäddats, utelekats, tvättats, lagats mat och ALLT annat som sak hinnas med under dygnets timmar....
Tja just den tiden, är väldigt liten.
Men det är ju ungefär som det ska vara när man är småbarnsförälder.
Dock börjar den här småbarnsförälderna bli gråhårig =(

Jag inser ju att man inte räcker till i alla lägen OCH att föräldrar som har överlevt ett kolik barn, borde få en liten guld stjärna!
Min lilla syster har ju överlevt 2 kolik barn, så jag vågar knappt yppa orden:
JAG ÄR TRÖTT!!....och kommer troligen inte ens att få 1 stjärna!

Men min ovannämnde lilla syster räddade mig i helgen.
Jag packade nämligen bilen med 4 barn och skötväskan och for ner till skånelandet.
Där bjöds vi på GOD påskmat och fick andas in sprillans nytt hus atmosvär.
Pricken över I:et var att vi fick låna med hennes barnvagn hem!
Så nu kan jag utan problem köra runt på lill tösen i hela huset här hemma.
Vilket var en omöjlighet med dubbelvagnen som vi hade.


Så nu hinner jag faktiskt både hänga tvätt och laga mat innan det är kväller igen......och det är guld värt.

Guld värt är det också, att det är påsklov nu.
Så skönt och väldigt lyxigt att inte behöva stressa iväg.
Jag är nog och kommer säkert att förbli, en lat och bekväm mamma väldigt länge till.

Men nu mina vänner.....ja ni som fortfarande tittar in här trots bloggfrånvaro, nu är det dags att vandra vidare, så kanske jag även hinner få en och en annan räkning betald innan månaden är slut ;)

KRAM!!

3 kommentarer:

  1. Glad att Du blev nöjd med presenten till den lilla, så svårt att veta vad som passar någon annan och att inte samma sak redan finns i garderoben. Jag gillar ju KATVIG och bodysuit var ju en favorit när Elin var bebis så jag tänkte att kanske skulle det bli bra även hos Dig/Er...
    Förstår verkligen att dygnets timmar inte räcker till för den nyblivna 6barns mamman/familjen, ett kolik barn tar sin tid - Elin hade ju oxå kolik, de första tre, fyra månaderna var hemska.
    Men Alla Himmlens Stjärnor tänds just bara för Dig, världens bästa 6barns mamma. Du gör ett mycket bra mamma-jobb.
    Jag önskar vi bodde närmare så kanske kunde jag hjälpa Dig, eller rättare sagt låna Izabell :)
    Ha nu det världsbäst *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Påsklovet är verkligen skönt av flera olika anledningar och jag hoppas vädret var fint både hos er och i Skåne.
    Puh, att vara småbarnsförälder har jag nog förträngt *ler*
    Den där tröttheten.
    Hoppas att koliken ger med sig..har inte upplevt det men jag gissar att det är lite av ett he..te.

    Svar:Ha ingen panik över mailet, skratt. Jag kommer inte ens ihåg att kolla den varje dag. Du får absolut inte känna några krav på att svara eller att ha tid att hälsa på i bloggen.
    Jag vet att du finns där ändå, vännen. Njut nu av livet som förälder ( hmm lät ju schysst när du är dom tröttast)men du vet hur jag menar:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha! fick mig ett gott skratt!!!
    LAT OCH BEKVÄM????
    Ja det är ju knappast du iaf!!!
    Din toka! ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails