20110412

Oruttinerad

Förr så brukade jag säga, att jag var en luttrad 5 barnsmamma.
Numera hör jag till gruppen ORUTINERAD 6 BARNS MAMMA!
Orolig är jag oxå =(
Måste hela tiden ha "ett öga" på lill tösen.
Tar mig oftare än oftast en extra koll,
så att hon andas & verkar må gott.....

Men det hör kanske till ålder?!
Nu behöver inte mina 32+ vänner opponera sig ;)
Jag menar nämligen, att när jag var ung mamma......
Ja då tänkte man INTE på alla saker som kan hända.
Utan man tog det mesta med ro.
Men med åren/tiden, så har den där lättheten, bytts ut mot att vara "nojjig" med en hel del saker.
Kanske, men bara kanske....kan det handla om livserfarenhet & att man tagit lärdom av saker man sett.......

Hur som haver, så har vi varit/är sjuka här hemma.
Årets värsta förkylning med feber/halsont/ledvärk har drabbat oss alla!
Vilket har inneburit många sömnlösa nätter,
just eftersom jag inte kan koppla av.
För att ha en liten knodd på 14 dagar som har svårt att andas pga. snor .....
tja det är ju ingen höjdare =(
Och troligen så är det sviterna utav dålig/utebliven sömn som drabbat mig nu.
För ont överallt, ja det har jag.
Och TRÖTT är liksom bara förnamnet på mitt sinneslag.

Men vet ni vad som är toppen härligt?!
Jo men våren är ju här
och då menar jag inte lite vårkänslor!
Utan jag menar HÄRLIGT VÄRMANDE SOL!!
Så nu är det bara till att sätta sig i gasset
och låta vitaminerna dala in i kroppen =)

4 kommentarer:

  1. Oj så olikt sig det var här, känner knappt igen mig, lite orolig att jag gått fel... ;-)
    Väntar på en fin syskonbild av alla de sex älsklingarna gör jag ju fortfarande, typ samma lika som Du har här högst upp i högra hörnet med de fem "stora" barnen ;-)
    Tror ju inte heller att det direkt kan smitta via sms, men tanken slog mig... hade nästan tänkt skicka Dig ett sms i morse och skriva att Du hade smittat mig :D
    Nu tror jag ju att det är Elin som är den skylldiga, jag har väl helt enkelt råkat få i mig för många av hennes baciller under förra sjukveckan :(
    Ha det jättebäst *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Hallå, Janeth, blir alltid lika glad då jag ser att ett litet inlägg har landat:)
    Så härligt och vårfräscht du har fixat här i bloggen.

    Trist att ni är sjuka och det är ju alltid läskigt då de allra minsta blir genomtäppta, en befogad oro som jag tror de flesta känner igen. I alla fall jag.

    Nojigheter beror nog, som du skriver, mer av insamlade erfarenheter men vänta du tills du närmar dig 40, skratt och dottern vill åka 40 mil bort, till Tylösand, på midsommar =O
    Här ska vi nu försöka finna den gyllene medelvägen, den där gränsen av att skydda men ändå släppa på tyglarna för att låta dem testa vingarna.

    Jag vill helst knyta fast navelsträngen på henne igen, gapskratt.
    Hoppas du snart får bli kry och att krafterna återvänder.
    Kramar och en liten John Blund skickar jag nu över till dig.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Du fixar det! och lite till..
    Jag har en cykel med stödhjul till lilla storasyster om hon behöver!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag trodde det var tvärtom, att man blev lugnare för varje barn som kommer, haha! När jag fick Odin så vågade jag inte kissa utan att ta honom med mig, medan Loke fick klara sig på egen hand under mina kisspauser ;) Fast det är klart, är hon sjuk så är det ju inte så konstigt. Snart är du en luttrad 6-barnsmamma =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails