20110414

Ta till vara på.....

God morgon Torsdag!

Som ser ut att bli en dag med super tråkigt väder.....
Eller rättare sagt, så kommer det att bli en städ dag idag!
Det är nämligen återigen grått/kallt & trist.
Och den enda som kommer att gilla det, är nog jag =)
För dom hemmavarande barnen, som alltså är hemma även idag.....
Tja dom brukar inte uppskatta städdagar ;)

Jag höll alltså fast vid mina sjukdomstankar från igår.
Jag har LÄTT för att ta beslut,
MEN sen får jag ångest och funderar 100 ggr över OM det var rätt beslut.
Men i slutänden så brukar jag oftast(99 ggr/100)
ändå stå fast vid det första beslutet.
Men det kanske är ett kvinnligt drag,
att man helst av allt vill ha en BOK som säger om man tar rätt beslut eller ej.......

Torsdagen till ÄRA, så har vi även en liten tös som fyller 3 veckor idag!
Helt otroligt säger jag!
Ta tillvara på tiden får man ofta höra.
Kan någon snäll själ tala om för mig,
HUR man tar tillvara på tiden?!
Jag försöker verkligen,
men tiden snurrar ju på som bara den i allefall =(
Hur som helst......
Grattis lill pluttan på din 3 veckors dag!

5 kommentarer:

  1. Vad söt hon är!!

    Men du! Man kan faktiskt exportera/importera de gamla inläggen till den nya bloggen. Iaf till wordpress dit jag flyttat! :) Så jag kommer flytta med mig alla mina gamla inlägg!

    Torsdagen kan vi när som helst, om det skulle passa er? Mamma och Peter jobbar tror jag, och Neo är hemma från dagis så vi kan vara hos er när ni har tid.

    Eller du! Nu vet jag inte riktigt hur det är med vattkoppor funkar, men igår var det ett barn på Neos dagis som hade vattkoppor. Så jag vet inte om det är någon fara att träffa andra barn även om Neo inte har fått det då? Man kan väl bära på viruset utan att själv bli smittad? Tänkte så jag inte smittar ner din barnaskara! ;) (Nu vet ju inte jag om han kommer komma hem prickig idag eller om han klarar sig även denna gång, men du får avgöra!) :)

    SvaraRadera
  2. Ja grattis lillpluttan får jag väl också säga, eftersom jag inte vet vad jag ska kalla henne än ;) Det där med att ta tillvara på tiden är ett mycket luddigt begrepp tycker jag, för jag tror aldrig jag har lyckats med att göra det =S

    SvaraRadera
  3. Vilken skönhet! =)
    Grattis på 3-veckors dagen.

    SvaraRadera
  4. Oooooo SÅ himla söt lilla prinsessan är.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails