20110413

Mitt i veckan!

Onsdag idag!
Vi har alltså tagit oss till MITT I VECKAN.
Dock är dom där vårkänslorna med massor av värme....väldigt långt borta.
Regn och rusk råder det utanför vårt lilla hus.
Alla små barnen är hemma,
alltså inget dagis och ingen skola idag heller.
Jag tyckte nämligen att dom allihopa behövde 1 dag till att vila på.
Och ska jag vara HELT ärlig,
så är jag sugen på att hålla allihopa hemma hela resten av veckan.
För låter jag dom åka iväg till dagis/skola i morgon,
ja då är ju risken stor att dom återigen blir sjuka.
Just eftersom det går massor av förkylningar & andra mindre trevliga åkommor i skolor/dagis just nu.

Känner ni kanske igen tankegången?!

MEN ett som är bra, nu när allihopa har varit hemma.
Är ATT jag har haft chans att hitta lite rutiner.
Sambo/pappa började ju nämligen att jobba i måndags.....efter 6 veckor hemma!
Ifs så har det ju gått bra,
men eftersom man(läs JAG) har haft det så lyxigt.....
ja då var det lite chock artat att stå med alltihopa HELT själv ;)

Men som sagt, rutiner har kunnat infinna sig.
Vilket är skönt när man är lite av ett kontroll freak!
Så jag kan andas ut och inse, att jag hinner duscha,
bädda sängar och dona med frukostar,
innan det är dags för skolbuss/dagis lämningar =)

Men nu, ja nu ska det ammas OCH sörplas kaffe.

Trevlig ONSDAG på er allihopa!

6 kommentarer:

  1. God förmiddag, jag antar att du har varit vaken länge? *ler*
    Jag börjar med ett svar:
    Här blev tandläkarbesöket inställt, Yippee.
    Men jag peppar dig och så återkommer jag för lite peppning då vi fått en ny tid. Här kan det bli tal om rotfyllning!!Då får de hellre dra ut fanskapet.

    Våra tonårs döttrars "nya" liv. Skriik!
    Skratt, först tänkte jag att storstaden var Stockholm och tänkte erbjuda hämtning åt er vid behov eftersom vi "bara" har 20 mil dit:)

    Men nu fattar jag att det kanske är Kalmar och 4,5 mil du syftar på...(inte 45 mil och tron att du av misstag fick dit ett kommatecken). Ölands-nära och midsommar...skriik!
    Huga, det är inte lätt att vara tonårsmammor.
    Undrar hur våra föräldrar överlevde, skratt.

    Kram och pepp för er idag.

    SvaraRadera
  2. Hej, jag igen. Glömde ju bort att kommentera ditt inlägg med,skratt.
    Så där ja, är du redo:)

    Lediga mitt-i-veckan eller ledig-när-som-helst-i-veckan dagar är välbehövliga emellanåt och då man har förskolebarn så har de ju ingen närvaroplikt.
    Dessutom vill man ju inte gärna skaffa nya virus med en gång.
    Skönt att du kommit in i nya rutiner och att livet efter "lyxveckorna" sakta får vardagen att komma tillbaka och visst är det ibland ändå skönt med de där vardagarna som fylls med så mycket glädje. Oftast av den anledningen att man har rutiner.

    Amning och kaffe låter som en god idé så här på förmidda´n och det tror jag att jag också ska göra...Jaa, inte amma förstås *ler*

    Ha en fin mitt-i-veckan dag så hörs vi:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Smart att ha dem hemma hela veckan, synd att chansa!
    Härligt också när rutiner börjar ta form!

    SvaraRadera
  4. Självklart ska Du ha förskolebarnen hemma resten av veckan och låta dem bli riktigt friska & pigga, mer motståndskraftig mot nya virus & baciller.
    Skönt Du fått in rutiner och hinner med, även om det som inte blir gjort ligger kvar, för troligtvis gör ingen annan detta... så brukar det kännas bättre när man får vardagen att fungera.
    Ha en skön onsdag tillsammans med de små *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du fixat till!

    Förstår precis hur du menar med att vilja ha alla barnen hemma. Det praktiskt taget kryllar av sjukdomar överallt nu känns det som!
    Så mycket som Neo varit sjuk i år, ja det är nästan mer sjukdom än han haft i hela sitt liv. Det är lättare att räkna dagarna jag varit i skolan, än dagarna jag missat. :)

    Har gått och skaffat mig en ny blogg nu också, så kassera min gamla adress och besök den nya istället! :)

    Ska vi gosa bebis snart? Om alla är friska vill säga..? (Hoppas!) Vi kommer tillbringa påsk-helgen (tors-lör/sön) i Småland och det hade varit trevligt om det funnits tid att ses, om inte annat för en liten stund...

    SvaraRadera
  6. Jag hade nog gjort som du, inte kul med massa bacillusker med en liten hemma. Tids nog utsätts de ju för allt skräp ändå!

    Kramar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails