20110405

Namnförslag......

Sandra, Frida, Anna och Selma.

Klara, Amanda, Elize och Therese.

Matilda, Lisa, Felicia och Ellinor.


Massor av namn finns det att välja på.

Men huvaligen SÅ svårt det ska vara.

Att komma på vad som passar bäst......


Så för tillfället så går våran minsta familjemedlem,

under arbetsnamnet:

Lillan, bebis, lilla syster och mini.


Och dagarna dom bara snurrar på.

Och då med väldigt olika rutiner =P

Ena dagen så sover hon för det mesta......& då hinner man med resten av familjen utan problem.

Men så nästa dag, tja....då är det allra bäst att sova på mammas arm.......

Skönt är det, att pappa/sambo är hemma hela denna veckan också!

Tack för de 10 första pappa dagarna säger jag ;)

5 kommentarer:

  1. De dagarna är nog guld värda. :)

    P.S Ifall bebben i magen är en tjej ska hon heta Anna (efter sambons mormor) så sno inte det namnet. ;-)

    SvaraRadera
  2. Namn är svårt och ibland är det bra att vänta och se vad lilla sexan är för en filur:)
    Har ni några fina släktnamn att plocka av?
    När min dotter föddes tänkte jag döpa henne till Ella, efter min farmors mor, men det blev en Rebecca istället:)

    Jag förstår att era dagar är fulla av aktivitet och att det är gött att pappa är hemma så ni får "boa" in er och ha lite mer tid till allas behov.

    Mys ordentligt och "snosa" in lite bebislukt åt mig med:) Asså den där rena goda lukten som bara små bebisar har, den där som fyller blöjan kan du få behålla *ler*

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är svårt med namn och vad som egentligen passar bäst, vi valde mellan Elin & Frida, det var Frida som "låg bäst till" ;-) men hur som haver så var vår lilla bebis en Elin... inte en Frida :)
    J har 7 syskon, alla fyra bröderna börjar på J medan de fyra systrarna har namn som börjar på W.
    Jag tror man som förälder "känner" vilket namn som passar bäst till det lilla barnet även om man kanske (?) väljer namn som passar med övriga syskon/släktnamn eller hur man nu går till väga.
    Du vet ju att jag tycker "Emiz" :D En blandning av storasyster och mellansysters namn :D
    Ha nu en skön onsdag.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Kajsa Linnea! Kanske... Maja är supernyfiken på vad ni ska välja för namn. Hon tycker Linnea eftersom hon heter det i andranamn. :P
    Kram hoppas allt är bra! Julia

    SvaraRadera
  5. Jag tycker Ebba som jag har sagt innan. Men Kajsa var ett bra förlag också. Men Ni får väl försöka enas runt köksbordet ;)
    Kraam Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails