20110416

Underskattat

Nu har jag gjort det igen!!
Jag har underskattat en sak =(
Och självklart,
så blir det ett jobbigt uppvaknande när den saken försvinner/går sönder.

Som när diskmaskinen sprang läck på min 30 års dag!
I flera veckor fick jag sedan stå och hand diska innan vi fick den utbytt.
Sen gick en av våra 2 tvättmaskiner sönder.
Och vi har fortfarande efter 2 år "bara" 1 tvättmaskin.
Ett litet problem kan tyckas,
men AJ som det gjorde ont i själen när jag insåg faktum.

Och så har det varit......små saker i en stor värld,
men STORA ting i min värld.

I förrgår var det dags igen......
Nu var det älskade kaffebryggaren som tackade för 4 år & 11 månader.
En älskad sak!
Anledningen till att jag skrev HUR länge vi hade haft den,
var att den har en garanti på 5 år.
MEN någonstans på "vägen" så har kvittot kommit bort =(
Och efter noggrant letande, så kan jag nu bara konstatera att det är dags....
Att inse, att vi måste köpa en ny!

Och återigen kan jag konstatera, att jag har underskattat något.



Idag är det lördag och vi njuter utav att hela familjen är ledig =)
Solen värmer härligt och det vårastädas både inne och ute.
Vinterkläder ska tvättas & hängas undan till kommande vintrar.
Höstlöven som fortfarande ligger i trädgården ska krattas bort.
Vi kommer att avsluta städdagen med nybakad sockerkaka......
OCH en kopp snusk kaffe(läs pulverkaffe+vatten ur vattenkokare)

Tusan oxå!, jag ska aldrig underskatta saker mera!

3 kommentarer:

  1. Usch, ibland känns som det mesta går sönder mer eller mindre samtidigt:/ och att klara sig på pulverkaffe, uäk, jag lider med dig !)
    Låter skönt med vårstädning..här är det Maken som sliter medan jag gömmer mig här inne..

    Vill helst vara ifred när jag har "down" perioderna. Sluter mig liksom och blir irriterad av ljud och är extremt stresskänslig.

    Hoppas i allafall att ni får en fin lördag och att kaffet snart återgår till den goda sorten:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch fy och blä för pulverkaffe, jag hoppas Ni strax köpt ny kaffebryggare och kan njuta av anständigt kaffe.
    Hur kan Ni, med alla barn, klara Er med bara en tvättmaskin... vi är oftast bara tre personer i familjen och jag har ju två maskiner som oftast snurrar båda två, typ varannan dag.
    Här försvinner snön med rasande fart, Du kan väl den där sången som brukar sjungas vid Valborgsmässofirande om snön som rasat från fjällen eller hur det nu var :)

    Vintern rasat ut bland våra fjällar,
    drivans blommor smälta ned och dö.
    Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
    solen kysser liv i skog och sjö.
    Snart är sommarn här i purpurvågor,
    guldbelagda, azurskiftande
    ligga ängarne i dagens lågor,
    och i lunden dansa källorne.

    Hur som haver våren kär jag hoppas Du/Ni haft en skön helg och har en bra fortsättning på söndagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Tittar in och kollar efter uppdatering samt lämnar en Påsk-kram.
    Jag hoppas få se lite bilder på bebisen inom snar framtid, gärna någon syskonbild ifall jag får önska :)
    Glad Påsk kram Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails