20110430

Valborg

Så var det alltså dags för valborg....igen!
En dag som jag har NOLL koll på.
Det är ingenting som vi överhuvudtaget firar här hemma, eller alls i familjen.
Minnen av att jag har varit och sett majbål som liten, ja det har jag ju.
Men det är alltså ingenting som vi har lagt till på "firar" listan.
Dock är det vid den här tiden på året, då vi börjar grilla och bli riktiga ute människor ;)
Sen brukar jag alltid byta köksgardiner till 1:a Maj,
en tradition alltså!
I år beslutade vi oss även för att hämta hem trivselfaktorn på 4 hjul.
JAPP, det var dags för husvagnen att få komma hem ifrån vinterförvaringen.

Ni kanske minns att det köptes en husvagn förra året,
enbart pga. att ingen av oss vuxna ville stå över ett glas vin på midsommarafton =P
MEN det var faktiskt den enda gången som vi har sovit i husvagnen.
OCH vi kommer INTE att komma iväg med husvagnen detta året heller.
Detta pga, att ingen av oss får lov att köra med ett sådant tung ekipage som det blir med bil & husvagn.
Behöver jag säga att; vi är kluvna ang vårt impulsköp.
Ibland är det alltså lätt att vara eftertänksam.....
Och just nu så står vi här och funderar,
över VART vi ska ställa husvagnen under sommaren?!

Litet problem kan tyckas, dock ett väldigt tråkigt problem!

Sen tänkte jag ta tillfälle i akt och tydligförklara min gårdag.
Anledningen till att jag fick köra in till stan med barnen & bilen till besiktningen, var att sambon jobbar 4 mil åt "andra" hållet och alltså möttes upp med oss utanför besiktningen.
Enbart för att jag skulle slippa köa med barnen varav den minsta vill ammas så fort bilmotorn stannar =)
Efter besiktningen så körde sambon tillbax till jobbet.


Men nu, tänkte jag faktiskt önska er alla en härlig valborg & en fortsatt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Kalaset avklarat.
    Middagen uppäten.
    Köket avplockat.

    Datortid/kvalitetstid med mig själv ;-)

    Kl 19 ska vi bege oss till Söråsele, någon km hemifrån, brandbilsåkning, ridning samt korvgrillning och som avslutning majbrasa.

    Jag hoppas Ni får en härlig Valborgsmässoafton *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Tänkte på en sak, inte är name it så mycket billigare än Me Too inte, kolla in de två name it klänningarna jag har bloggat om,
    http://mammasgullunge.blogg.se/category/shopping-2011.html
    de är ju "tillräckligt dyra" Me Too klänningen jag/Elin vill ha kostar 299:- precis det samma som klänningen från name it.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails