20110429

Tappat stinget....

Typiskt!!
Jag har nog tappat "stinget"
Min kvinnliga charm räckte bara halv vägs......

Och därför så blev det en väldigt tidig morgon i detta hemmet idag.
Alla skulle upp, ätas, kläs och så skulle stooora familjebilen vara utanför besiktningen innan klockan åtta.
Och det fixade vi ju så klart,
det krävdes bara lite tandagnissel och en nypa tjat.
Men 4 barn och mamman var alltså på plats, MED bilen i tid!
Och där fanns pappa/sambo,
som alltså var så snäll & ställde sig i kö.
Så jag och barnen kunde överlämna bilen i sambo/pappas händer.
Så vi kunde vänta utanför och amma liten hungrig tös =)

Och bilen gick igenom!!
JIPPI!

Sen vinkade vi adjö till pappa/sambo och for vidare till stadens köpcentrum.
Där skulle det inhandlas helg gottigheter OCH skor till familjens minsta pojkar.

Och det var då jag insåg, att jag har tappat stinget på flera plan.....

Jag har nämligen snälla barn,
jag har barn som prövar och testar och som snällt säger vilka skor dom vill ha
Och som sedan tackar för sina skor.....
NÄR och VART har dom lärt sig detta??!!
Det verkar ju som om jag och sambo har lyckats med någonting riktigt bra!

Då undrar jag lite ledsamt, varför jag oroade mig för att åka iväg idag?
Varför jag planerade för kabelbrand och en mindre härdsmälta??

Jag som borde vara NÖJD och INTE oroa mig för sånna bagateller!
Jag skyller alltihopa på stress och virrighet!!
Och så skäller jag tyst på mig själv......

Och tackar mina härliga barn, för att dom är så underbara som bara dom kan vara.
För att dom ger mig glädje och styrka, precis varenda dag =)
Och det där tvivlet, tja det ska jag göra mig av med....
gräva ner det och aldrig tänka på det igen!

5 kommentarer:

  1. Skönt att bilen gick igenom.
    Ännu skönare att få ett litet "kvitto" på att man gör något bra:)
    Det bästa av allt är den kärlek du ger och uttrycker så fint till dina barn.
    Kärlek föder kärlek även om vardagens små skoval inte alltid går som man tänkt sig =D
    Fast det gjorde det ju.
    För er.
    Idag.
    Lyckost *blink,blink*
    Ha en go fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men jag fattar inte riktigt... Vad var meningen med att ni skulle åka dit med bilen, och Ola OCKSÅ skulle åka dit och köra in bilen i besiktningshallen..? Jag är förvirrad =/

    SvaraRadera
  3. Undrar som Caroline, varför skulle Du i väg med bil + barn om Ola ändå var där?

    Härligt skönt *GRATTIS* att stora bilen gick genom besiktningen, alltid lika nice när man gjort borde detta årliga kontrollerande.

    Underbara barn Du/Ni har, kanske är det som de säger, ju fler barn ju bättre uppfostrade och ordentligare, med bara en kan man "se mellan fingrarna" och vara mer okonsekvent, kanske.

    Ha en mysigt skön avslutning på denna dag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Jo Theo är go, men allt är ju nytt så vi får se hur de blir längre fram!
    Hoppas allt är bra med familjen!
    Skönt att bilen gick igenom!

    SvaraRadera
  5. Konstigt det där, att man oroar sig för bilfärd med många barn, fast man vet att det går bra, har ju vanan inne liksom, men ändå.
    Önskar er en trevlig valborg =D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails