20110407

Lyx på hög nivå

Många härliga namn förslag har givits och fåtts från olika håll.

Men änn så länge har det slutgiltiga namnet inte kunnat avgöras. För tillfället, så lutar det åt Matilda....eller kanske Amanda.....

Men som sagt, man har ju rätt att vara namnlös i hela 3 månader!!

3 månader med en bebis utan namn, nja det är inte riktigt min grej.

Så jag hoppas att vi har ett avgörande innan helgens slut.

Älskade sambo/pappa ska ju börja jobba då =(

Och då vore det ju toppen Om han kan säga hej då till ett barn med namn.

Det här med att han ska börja jobba igen, känns ju lite skrämmande.

För i hela 6 veckor, har jag varit en lyx sambo!

För nog är det LYX att ha sin lilla gubbe hemma.

Att ha sluppit stå vid skolbussen i ur och skur.

Att ha sluppit vara ute i x antal "lek med bus barn i ur och skur" timmar.

Och framför allt, så har jag kunnat boka tandläkarbesök,

BVC besök och handlat....

utan att behöva fundera på att ta med mig någon mera än mig själv =P

Men som sagt,

NU blir det andra bullar.....

och det är lite skrämmande......

Men, man kan ju inte leva som lyx sambo jämt heller ;)

4 kommentarer:

  1. Amanda Matilda är väl en fin kombination :) då får Ni med båda namnen.
    Som jag skrev tidigare så valde vi mellan Elin & Frida och Elin heter Elin Frida Christina :) så vi fick med båda namnen.
    Har de övriga barnen släktnamn?
    För övrigt så regnar det just nu och blivt aningen slaskigt.
    Ha en skön fortsättning på torsdagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Att få lyxa tillsammans och känna att man kan hjälpas åt är härligt.
    Som tur är så kommer snart våren och sommaren och hjälper till med trevligare bussväntande och mindre blöta lekstunder:)
    Lyx sambo får du passa på att unna dig när han är ledig igen...vardagslyxen:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Då röstar jag på Amanda, helt klart!!!

    Trist att han ska börja jobba, det är ju himla skönt att vara hemma tillsammans.

    SvaraRadera
  4. Det här med namnval till ett nytt litet liv. Så roligt men oj, vad svårt det är!

    Det är bara Lisa som hade sitt namn från början, ja, nästan 9 månader innan hon föddes, Linnea hette (i magen Pontus) Elin i två veckor innan hon blev inlagd på sjukhus första gången och sjulle få sin vita sjukbricka och jag helt plötsligt säger Linnea istället, Ludvig var ju en tjej i magen men blev en Ludvig på ett dygn. Theo är den som tog längst tid på sig, vi skickade faktiskt inte in papprena förrän han var 3 månader, även om vi nästan hela tiden kallade honom för Theo. Molly smakade vi på i en vecka ungefär men sen såg vi tydligt att hon var en Molly.

    Grejen är ju den att de ska dras med sitt namn hela livet...

    Men både Amanda och Matilda är ju jättefina och jag hade haft en Matilda om nu Ludvig hade fortsatt vara tjej även utanför magen ;-)

    Lycka till! :-)
    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails