20100115

Det rullar på....

God förmiddag!
Har ni det också grått och kallt ute idag........för precis så är det här utanför våra fönster.
Trist och tråkigt, insperationen är ungefär lika med noll........man låter det "gro lite extra i hörnen" idag om jag utrycker mig så.
Vi hade en lång dag igår........men det var en dag med mycket frisk luft.....vilket inte gör någonting alls eftersom jag har barn som mer än gärna spenderar många timmar utomhus.
Det var pulkabacken på dagen med dom tre minsta barnen och det är ju riktigt uppskattat....upp och ner ungefär 111 gånger innan dom små benen är trötta och vill hem.
Gröt lunch och varm choklad är uppskattat och en "batteri" påfyllnad som heter duga.
Efter att Alexander kommit hem ifrån skolan och fått någonting i hungriga magen så var det dags igen......på med vinterställ och ut i ett härligt eftermiddags väder......kompisen Hanna möttes upp i skogen för att leka med Philip ett par timmar.
Även pappa var i skogen, vilket inte är så värst ovanligt eftersom han både arbetar i skogen och bor på en skogsgård. Så när han väl kommer hem för dagen så behöver han ju inte gå sysslolös så väldigt länge precis :)

Och hur kul är det inte att få vara med i både skog och maskin när pappa kör?!

Sen hem igen och igång med middagen....elda, hänga tvätt.......säga hejdå till kompisen och i säng kvickare än kvickast med 3 trötta barn.Städa, plocka.......och sen tröttare än tröttast slänga sig i sängen.......för att sedan några timmar senare säga god morgon igen.

Ja, vad mer kan jag säga....än att allt rullar på :)

2 kommentarer:

  1. Ibland går det bara runt, nätt & jämt.Just nu är jag lite mer upp än häromdagen...så jag vet hur det kan vara. Ha det så gott som du kan ,Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Du kan få låna nästa gång du är gravid ;)

    Ja, det ser likadant ut utanför våra fönster idag =( Inspiration, vad är det??

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails