20100120

Lätt som en plätt

Jag blev en aningens lurad igår.......för mina förväntningar på att alla i familjen skulle vara super trötta och somna som stockar igår kväll efter all ute lek....... hm, ja dom innefattade ju absolut inte vårt lilla yrtroll Simon.
Han somnade som vanligt vid åtta tiden........men vaknade 40 minuter senare och ansåg att det verkade mycket mer spännande att sitta uppe med mamma i stället.......klockan 23.05 ansåg jag att det fick vara nog och lampan släcktes.......och inte helt otippat så sover han fortfarande i skrivandes stund.
Så idag är det lite segt.......eller rättare sagt så är mamman lite seg idag........men en stundande utflykts dag i Alexanders klass innebar plättstekning till matsäck.........så det var ju bara att stiga upp innan tuppen som vanligt :)
Nu är plättarna stekta, Alexander sitter i skolbussen med både matsäck,
hjälm och snow racer.......en gammal snow racer.
Men det var precis så han ville ha det, han ville ha den där gamla och slitna snow racern........närmare 30 år är den nog,
men det glider bättre än dom andra sakerna vi har sa han :)
Jag hoppas att dom får en toppen eftermiddag i pulka backen......några minusgrader är det ute så det är ju perfekt pulka väder.
Vi andra som inte ska iväg någonstans idag heller,
ja vi ska nog äta plättar till frukost och sen bege oss ut i snökojjan igen ;)
Trevlig onsdag på er alla!

3 kommentarer:

  1. Mums, vilken tur att Alexander skulle på utflykt för visst är pannkakor extra mumsigt på morgonen...Snowracern höll nog bättre kvalitet förr..visst? Har en gammal snöspade kvar sedan jag var 3...typ 35 år sedan, I PLAST!!!! Den har äverlevt! Fantastiskt.
    Låter mysigt med snökoja...här har jag bäddat ner 2 sjuklingar i soffan med Ice age 3.
    Tur att sjuka syskon kan samsas om en film trots ålderskillnaden (9/15).
    Ha en härlig dag! Kramar Milla

    SvaraRadera
  2. Absolut, kvaliten nu för tiden är kass, men det är väl uträknat just för att man ska köpa nytt hela tiden?!
    Hoppas att filmen gör sysen ;)

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack, lite piggare är barnen här nu & vi är allt lite barnsliga här med. Själv älskar jag Scooby doo & Star wars.
    Jag visade inte upp hela! hörnan jag heller...att bokhyllan saknar hyllor för närvarande och allt ligger löst i högar...papper o annat. Skratt.Den bilden behöll jag för mig själv.
    Hoppas ni haft en mysig dag. Kramar Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails